Jak zrobić domowy ocet jabłkowy

Jak zrobić domowy ocet jabłkowy

Dd - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić domowy ocet jabłkowy
1 z 4
Ocet domowy ma wiele zastosowań. Można wykorzystać go w kuchni, pielęgnacji urody jak i podczas sprzątania domu. Czy wiesz jednak, że możesz przygotować ocet jabłkowy w domu? Wystarczy jedynie kilka składników. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak przygotować
domowy ocet jabłkowy, koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
1
Jak zrobić domowy ocet jabłkowy krok 1
Czego potrzebujesz? Przygotuj czysty, wyparzony słoik, skrawki lub skórki z jabłek, cukier (najlepiej trzcinowy), gazę lub filtr do kawy, gumkę recepturkę, przegotowaną i ostudzoną lub przefiltrowaną wodę.
2
Jak zrobić domowy ocet jabłkowy krok 2
Jak przygotować ocet? Skrawki jabłek, skórki lub całe owoce pokrojone na drobne kawałki umieść w słoiku. Całość nie powinna zajmować więcej niż ¾ objętości naczynia. Teraz przygotuj roztwór wody z cukrem do zalania jabłek. Przygotuj go tyle, aby całkowicie pokryć owoce i wypełnić słój. Roztwór przygotujesz dodając po 1 łyżce cukru na każdą szklankę wody. Po dokładnym wymieszaniu zalej owoce.
3
Jak zrobić domowy ocet jabłkowy krok 3
Teraz wlot słoika zakryj gazą lub filtrem do kawy i dokładnie zabezpiecz gumką recepturką. Odstaw słoik na około 3-4 tygodnie w ciemne miejsce o temperaturze pokojowej. W tym czasie na powierzchni octu może pojawić się piana, jednak zwróć uwagę, czy nie pojawia się również pleśń. Aby temu zapobiec zadbaj, aby jabłka przez cały czas były przykryte roztworem wody z cukrem. Po upływie wyznaczonego czasu odcedź płyn, przelej go ponownie do czystego, wyparzonego słoika i odstaw na kolejne 4 tygodnie. Po tym czasie ocet jest gotowy do użycia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Benek
28.09.2016
"Czy wiesz jednak, że możesz przygotować domowy ocet jabłkowy w domu?" masło-maślane?