Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Sos sojowy coraz częściej gości w naszej kuchni. Idealnie nadaje się do sałatek, marynat i sosów. Niestety sos sojowy jest również źródłem glutenu, co dla osób z nietolerancją glutenu oznacza, że muszą z niego zrezygnować. Drugim składnikiem, który nie wszyscy chcą oglądać w swojej diecie jest soja, która w większości jest modyfikowana genetycznie, dlatego wielu ludzi wypiera ją z jadłospisu. Jeżeli cierpisz na nietolerancję glutenu lub nie chcesz aby kontrowersyjna soja znalazła się w twoim posiłku, to mamy dla ciebie alternatywę sosu sojowego, która smakuje niemal identycznie jak oryginalny sos sojowy.
1
Jak zrobić alternatywę dla sosu sojowego krok 1
Czego będziesz potrzebować? Przygotuj 2 szklanki bulionu wołowego, 1 łyżeczkę octu winnego (lub octu jabłkowego, jednak to zmieni nieco smak sosu), 1 łyżeczkę octu balsamicznego, 2 łyżeczki melasy (lub brązowego cukry trzcinowego), ¼ łyżeczki czosnku w proszku, ½ łyżeczki cebuli w proszku, po szczypcie soli, pieprzu i imbiru w proszku, 1 łyżeczkę sosu rybnego.
2
Jak przygotować sos? Wszystkie składniki oprócz sosu rybnego pomieszaj na patelni i podgrzewaj, aż całość dobrze się połączy i zacznie wrzeć. Ciągle mieszając gotuj sos przez około 8 minut, aż zmniejszy objętość o około połowę.
3
Na koniec zdejmij patelnię z ognia i ostudź przez chwilkę. Teraz pora na sos rybny. Dodaj go do reszty składników i dokładnie wymieszaj. Sprawdź czy smak sosu jest dla ciebie odpowiedni, jeżeli nie, możesz go jeszcze doprawić solą, pieprzem lub imbirem. Gotowy sos przelej do szczelnie zamykanego pojemnika i przechowuj w lodówce.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane