hamowanie biegami

Jak hamować biegami?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Hamowanie biegami (inaczej hamowanie silnikiem) polega na redukcji biegów i pozwala uniknąć poślizgu na śliskich powierzchniach (w zimie podczas jazdy po śniegu, lodzie).
1
Wciskamy hamulec i zwalniamy.
2
Trzymając hamulec równocześnie wciskamy sprzęgło i zmieniamy bieg na o jeden niższy.
3
Sprzęgło trzymasz nadal, nogę z hamulca przenosisz na gaz.
4
Wciskasz gaz, aby wyrównać prędkości obrotowe równocześnie stopniowo puszczając sprzęgło.
5
Wszystkie czynności powinny zostać wykonane błyskawicznie. Po zredukowaniu biegu o jeden powtarzamy całą czynność od początku, aż do zredukowania do II (na zakręcie) czy do I (jeśli chcemy się całkiem zatrzymać).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kasprzyk
21.12.2010
Jak jedziesz szybko i podczas redukcji biegów nie wciśniesz gazu ani hamulca to samochód bardzo mocno szarpnie. Jak dodasz gaz to wyregulujesz obroty.
ezomir
20.12.2010
Wydaje mi sie idiotyczna rada z tym gazem... Robie tak, ze jade bez gazu na biegu: dajmy na to czworce, obroty minimalne, to zmieniam na trojke, samochod sam zwalnia znow do obrotow minimalnych, to zmieniam na dwojke: nie potrzeba wtedy korzystac ani z gazu ani z hamulca. Ew. jak chcesz szybciej zwolnic lekko hamujesz miedzy redukcjami biegow.