czyszczenie okularów

Jak zrobić domowy preparat do czyszczenia okularów?

olaa - specjalista Tipy.pl
czyszczenie okularów
1 z 4

Każdy okularnik wie, jak łatwo jest o smugi czy zabrudzenia na okularach i jak trudno jest je odpowiednio wyczyścić. Jeżeli chcesz zapewnić sobie czyste szkła, bez śladu zabrudzeń, możesz użyć gotowego preparatu do czyszczenia okularów lub zrobić go samodzielnie.

1
okulary czyszczenie

Wszystko, czego potrzebujesz, to alkohol (może być spirytus salicylowy), odrobina mydła w płynie lub płynu do mycia naczyń, woda i mała butelka z rozpylaczem.

2
czyszczenie okularów

Pomieszaj trzy części alkoholu z jedną częścią wody i przelej do butelki z rozpylaczem. Następnym krokiem jest dodanie około trzech kropli mydła w płynie lub płynu do mycia naczyń.

3
czyszczenie okularów płynem

Składniki dokładnie wymieszaj, aby dobrze się połączyły. Powierzchnię okularów spryskaj niewielką ilością płynu, a następnie wytrzyj dokładnie miękką szmatką. Jeżeli okulary są bardzo zabrudzone, powtórz cały proces jeszcze raz. Pamiętaj, aby przed każdym użyciem delikatnie wstrząsnąć buteleczką z płynem, gdyż długo nieużywany preparat może się rozdzielić. Okulary będą czyste i bez śladu smug.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

piotrek okularnik
29.08.2018
A ja od lat stosuję mieszankę wody i płynu do naczyń 4:1 i też nie ma smug, ale przed każdym czyszczeniem okularów koniecznie przemywam je ciepłą, bieżącą wodą z kranu, aby spłukać ostre drobinki kurzu i tyle, a po 5 latach szkła są jak nowe!
mik
29.08.2018
czy to nie będzie szkodliwe dla oczu?
sethmartin
29.08.2018
a nie wystarczy użyć gotowego płynu do spryskiwaczy??