orzechy

Co dzieje się z ciałem po zjedzeniu zbyt dużej ilości orzechów?

olaa - specjalista Tipy.pl
orzechy
1 z 4
Orzechy są zdrową i smaczną przekąską. Orzechy włoskie, migdały czy orzechy nerkowca nadają się do piwa jak i jako dodatki do dań i deserów. Wszystko jednak jest zdrowe jedynie z umiarem. Jeżeli jesz zbyt dużo orzechów, może okazać się to niebezpieczne dla zdrowia. Jeżeli chcesz wiedzieć co może stać się w twoim organizmie, jeżeli zjesz zbyt dużo orzechów, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
Co jednak kiedy zjesz ich zbyt dużo? Przedstawiamy trzy  najczęstsze skutki.
1
problemy trawienne
Problemy trawienne
Jedzenie zbyt wielu  orzechów  włoskich, migdałów i orzechów laskowych może powodować uczucie wzdęcia. Głównym powodem, takiej sytuacji jest obecność garbników i fitynianu - substancje te są bardzo trudne do strawienia. Jeśli chcesz uniknąć tych problemów trzymaj się zaleceń dietetyków.
2
przybieranie na wadze
Przybieranie na wadze
Orzechy są zalecane jako przekąski podczas większości diet. W dużej ilości mogą jednak powodować przybieranie na wadze. Dlatego ogranicz się wyłącznie do kilku sztuk dziennie. Kaloryczne orzechy zjadaj wyłącznie w surowej formie. Prażone i z dodatkiem smakowych przypraw są jeszcze bardziej kaloryczne.
3
łamliwe paznokcie
Ból mięśni i łamliwość paznokci
Bezpośrednim skutkiem zjedzenia większej niż zalecana ilości tych przekąsek, może spowodować zatrucie selenem. Objawy zatrucia widoczne są wyraźnie - włosy i paznokcie tracą blask i stają się łamliwe, mogą również wystąpić bóle stawów i  mięśni. Należy pamiętać, że zatrucie selenem jest bardzo rzadkie, ale warto zdawać sobie sprawę z takiej możliwości, aby szybko zareagować kiedy pojawią się pierwsze objawy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

anianiewiadomska5@interia.pl
11.10.2018
OD 2-TYGODNI zajadam około 10 szt orzechów dziennie - wieczorem. Wczoraj zjadłam o wiele więcej, a od rana nieprzeciętna rewolucja żołądkowa. Dzięki za wskazówki, od dziś będzie to kilka i nie codziennie. Pozdrawiam