serwowanie szampana

Jak podawać szampana?
JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl

Szampan i wino musujące są często podawane z okazji wielkich wydarzeń, takich jak Nowy Rok, wesele, czy rocznica. Niestety niewiele osób wie, jak odpowiednio podawać szampana i jak należy go pić. Oto kilka porad, które sprawią, że będziecie mogli w pełni cieszyć się jego smakiem.
1
Szampan musi być schłodzony, ponieważ inaczej zupełnie straci swój smak. Trzymaj szampana w lodówce przez trzy lub cztery godziny przed otwarciem lub w wiaderku z lodem i wodą przez około 30 min. Po otwarciu, przechowuj zakorkowanego szampana w lodzie (niektórzy twierdzą, że szampan bez korka również nie utraci bąbelków, ale jeśli możesz, lepiej go zatkaj).
2
Otwieraj butelkę bardzo ostrożnie. Przytrzymaj korek zamiast pozwalać mu wystrzelić w sufit. Gwałtowne wystrzelenie korka może zniszczyć strukturę i smak szampana. Zdejmij złotko i drucik chroniący korek. Owiń szyjkę butelki ręczniczkiem i przytrzymaj ją jedną ręką. Drugą ręką chwyć dolną część butelki. Skieruj butelkę z dala od gości pod kątem ok. 45 stopni. Delikatnie obracaj butelkę dopóki korek lekko się nie wysunie.
3
Wlej schłodzonego szampana do kieliszków typu flute (wysokie, podłużne) mających temperaturę pokojową. Przechyl kieliszek podczas napełniania, żeby zminimalizować pianę. Najpierw wlej do każdego kieliszka około 3 cm szampana. Gdy piana opadnie, dopełnij każdy kieliszek do około 2/3 wysokości.
4
Trzymaj kieliszek z szampanem za nóżkę, żeby zapobiec ogrzewaniu się szampana. Delektuj się szampanem, zamiast pić całego naraz – to degustacja, nie wyścig.
5
Na mniejszych imprezach przyjęte jest dolewanie szampana, zanim kieliszek będzie pusty. Nie próbuj jednak nikogo upić!
6
O ile nie jest ci na imprezie przydzielona jakaś oficjalna funkcja, staraj się, żeby twoje toasty były krótkie i sympatyczne. Stukaj kieliszkiem delikatnie, a nic się nie zbije i nie wyleje.

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane