Smażenie karpia

Jak usmażyć karpia?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Wiele osób jest zdania, że najlepszym karpiem, zwłaszcza na wigilijny stół jest karp smażony. Jednak jak go przygotować, aby był smaczny i nie czuć było mułu? Poniżej znajdziesz przepis.
1
Odcinamy karpiowi głowę. Przecinamy go od odbytu w kierunku skrzeli, tak aby się otworzył. Wyciągamy wszystkie wnętrzności. Obskrobujemy karpia ze wszystkich łusek. Ucinamy ogon i wycinamy wszystkie płetwy.
2
Karpia nacieramy solą i myjemy, aby zetrzeć śluz.
3
Karpia kładziemy na deseczce i kroimy na dzwonka.
4
Smażenie karpia
Karpia solimy, obtaczamy w mące, jajku, bułce i smażymy na wolnym ogniu na rozgrzanym oleju.
5
Gorącego karpia smarujemy cienką warstwą masełka i podajemy.
?

Wskazówki
* Karp smażony najlepiej smakuje z chrzanem.

Powiązane porady

Domek z piernika
Zupa z karpia
śledzie w śmietanie

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Mirek
02.01.2017
A ja filetuje karpia myje i oduszam nacirram sola morska i czosnkiem obficie skrapiam sokiem z cytryny i tak zostawiam go w lodówce na dobe .następnie jajko i bylka i smaze na wolnym ogniu jest wyśmienity
AnnaW
18.12.2015
Ja karpia doprawiam solą i pieprzem i obkładam go plasterkami cebuli. Zostawiam go na kilka godzin w lodówce , a potem panieruje w jajku i bułce ściągając cebulę wcześniej!!! Według mnie tak przyrządzony jest pyszny , a cebulą daję super smak :) Polecam!!!
Joasia z Myślenic
17.12.2013
Zapamiętajcie sobie kuchareczki, że karpia i wszystkie szlachetne ryby smażymy NA MAŚLE ! Wszystkim olejom, smalcom, margarynom w tym przypadku mówię NIE!
topielica
27.11.2013
Skropienie cytryną karpia pozbywa go zapachu.Można też przygotowac tzw.ciasto naleśnikowe i obtoczyc w nim części karpia i smażyc .Pieprz cytrynowy jest też świetną przyprawą jeśli chodzi o rybki.
kkk
06.09.2012
Dzwonka karpia należy obłożyć warstwowo surową cebulą (piórka), tak przygotowaną rybę włożyćdo lodówki na 24h. Potem sól, pieprz, jajko, panierka i smażymy (bez cebuli oczywiście, cebula ma za zadanie pozbawić rybę posmaku mułu). Wg mnie, to jeden z najlepszych sposobów na smacznego karpia.
ewastryla
17.02.2011
próbowałam tak i nie jest aż tak smaczny