wino

Jak zabezpieczyć butelkę wina przed wietrzeniem?

olaa - specjalista Tipy.pl
wino
1 z 4
Kiedy masz ochotę na kieliszek wina, nie musisz zastanawiać się, co zrobić z resztą trunku. Mamy dla ciebie prosty sposób na zabezpieczenie butelki, dzięki czemu wino będzie świeże, a jego smak się nie zmieni.
1
butelka z korkiem
Wszystko czego potrzebujesz, to butelka z korkiem i kawałek papieru woskowanego. Dzięki swojej strukturze zadziała on jak smar, ułatwiając ponowne zakorkowanie wina.
2
korek
Kiedy będziesz chciał zatkać butelkę, wystarczy, że korek szczelnie owiniesz papierem woskowym i wepchniesz na nowo do butelki. Warstwa wosku zmniejszy tarcie i ułatwi wsunięcie korka w odpowiednie miejsce. Butelkę umieść w chłodnym miejscu i gotowe.
3
papier woskowy
Jeżeli po użyciu papieru nadal masz problem z zakorkowaniem butelki, to możesz spróbować delikatnie przyciąć korek ostrym nożem. Ścinaj cieniuteńkie warstwy, aby korek nie okazał się zbyt wąski i nie wpadł do wina. Lepiej ściąć kilka razy mniejsze warstwy, niż jeden raz lecz za dużo. Kiedy korek będzie odpowiedniej wielkości powtórz całą procedurę przygotowania go z papierem i zatkaj butelkę.
Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jzk
10.10.2016
Gdzie dostać można oryginalny papier woskowy ?
fen53
10.10.2016
a nie prościej jest używać specjalnych korków i pompek ciśnieniowych?