Jak zrobić domowe piwo imbirowe

Jak zrobić domowe piwo imbirowe

Dd - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić domowe piwo imbirowe
1 z 4
Czy wiesz, że napoje gazowane nie muszą oznaczać niezdrowych, zamkniętych w puszkach lub plastikowych butelkach produktów? Od lat znane są domowe metody przygotowywania gazowanych napojów. Jednym z nich jest piwo imbirowe. Chcesz wiedzieć jak je zrobić? Przepis znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
Jak zrobić domowe piwo imbirowe krok 1
Czego potrzebujesz do zrobienie takiego napoju? Przygotuj kawałek świeżego imbiru (około 5 centymetrów), ½ szklanki brązowego cukru (możesz użyć zwykłego białego cukru i dodać 1 łyżeczkę melasy, która doda smaku i wielu substancji odżywczych), ½ szklanki świeżego soku z cytryny lub limonki, ½ łyżeczki soli morskiej lub himalajskiej, 8 szklanek filtrowanej wody (lub przegotowanej i ostudzonej), ½ szklanki zakwasu imbirowego (zakwas możesz przygotować samodzielnie w domu lub zastąpić go serwatką).
2
Jak zrobić domowe piwo imbirowe krok 2
Jak przygotować piwo? Na początek zmiel imbir, pomieszaj go z cukrem, solą i 3 szklankami wody. Mieszankę podgrzej w małym rondelku i pozwól jej się gotować przez 5 minut. W tym czasie cukier powinien całkowicie się rozpuścić. Następnie ostudź całość, przelej do dużego słoja i dodaj pozostałe składniki. Szczelnie zakręć słoik. Mieszanka powinna być odstawiona na około 2-3 dni w ciepłe miejsce. Co jakiś czas delikatnie mieszaj zawartość słoika, uważając aby powstające w trakcie fermentacji gazy nie rozsadziły naczynia.
3
Jak zrobić domowe piwo imbirowe krok 3
Po 2-3 dniach słoik przenieś ostrożnie do lodówki. Tam powinien zajść dalszy proces. Piwo jest gotowe kiedy na powierzchni pojawi się delikatna pianka, a podczas odkręcania słoika da się słyszeć syknięcie wydobywających się gazów. Gotowy napój odcedź i przelej do szczelnie zamykanej butelki.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane