rozmrażanie mięsa

Jak rozmrozić mięso w kilka minut?

olaa - specjalista Tipy.pl
rozmrażanie mięsa
1 z 4

Jeżeli zapomnisz wyciągnąć rano zamrożonego kurczaka, to nie znaczy, że nie będzie kolacji. Każdy rodzaj mrożonego mięsa, możesz w łatwy sposób rozmrozić w kilka minut bez użycia kuchenki mikrofalowej. Rozwiązanie jest tak proste, że z pewnością uratuje niejeden obiad czy kolację. Jeżeli chcesz wiedzieć jak w prosty i bezpieczny sposób rozmrozić mięso, to koniecznie przeczytaj artykuł do końca.

1
mrożone mięso

Po pierwsze przygotuj wszystkie potrzebne rzeczy. Niezbędna będzie duża miska, woda (nie musi być bardzo ciepła), no i oczywiście zamrożone mięso. Im mniejszy kawałek posiadasz, tym szybciej się rozmrozi .

2
mrożenie mięsa

Jak to zrobić? To proste. Po prostu włóż mięso do miski i napełnij ją wodą. Im cieplejszą wlejesz, tym szybciej mięso będzie gotowe. Nie musisz jednak używać gorącej wody, wystarczy letnia. Co jakiś czas sprawdzaj, czy temperatura nie spadła zbyt nisko. Jeżeli tak, to wymień część wody na nową, ciepłą porcję.

3
rozmrażanie mięsa

Jak to działa? Ciepła woda ogrzewa mięso topiąc lód. Nawet zimna woda jest cieplejsza od zmrożonego kawałka, dlatego woda z łatwością oddaje ciepło, roztapiając lód. Pokochasz tę metodę za jej prostotę i skuteczność. Dodatkowo jest to bezpieczne i higieniczne rozwiązanie. Mięso nie ulegnie uszkodzeniom jak przy rozmrażaniu w kuchence mikrofalowej, ani nie będzie pokryte bakteriami i zarazkami, jak w przypadku pozostawionego na ladzie kuchennej kawałka rozmrażanego w tradycyjny sposób.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Smaku
28.12.2019
W mięsie rozmrażanym na wolnym powietrzu po 2 godzinach zaczynają namnażać się bakterie chorobotwórcze. W ciepłej wodzie - już po 1/2 godzinie! Rozmrażać należy stopniowo, jeśli w wodzie to zimnej kranówce wymienianej co 1/2 godziny na świeżą.
bozenaK
19.09.2019
Rozmrażam mięso w zimniej wodzie, ale i tez w lodówce. Myślę, że jednak lepszym sposobem jest skorzystanie z lodówki. To jet łatwiejszy sposób. Wykładam mięso z zamrażalki i chowam do lodówki na cała noc, a następnego dnia można je przyrządzać. Bardzo lubię mięso od nich.
Marta
16.02.2019
Sposób znany od wieków. Nigdy nie zalewa się mocno ciepłą wodą, bo mięso zmieni kolor.
Paweł
07.02.2019
kto zamraża mielone... ??!!
mysz
30.10.2018
To zupełnie sprzeczne z zasadami sanepidu! Tylko zimna woda i do tego bieżąca.