zapalenie skóry

Jak leczyć zapalenie skóry?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Objawami zapalenia skóry są zaczerwienienie, obrzęk, miejscowo podwyższona temperatura oraz świąd. W poważnych przypadkach zapalenia mogą wystąpić pęcherze, pęknięcia czy krwawienia skóry. Zapalenie skóry można leczyć oprócz środków farmakologicznych również aromaterapią oraz lekami ziołowymi.
1
W leczeniu zapalenia skóry przydatne są niektóre olejki eteryczne jak rumian szlachetny (działanie przeciwzapalne), olejek geraniowy i lawendowy (pobudzają wzrost nowych komórek skóry), lawendowy i sandałowy, które zmiękczają skórę natomiast olejek jałowcowy działa odkażająco (nie należy stosować będąc w ciąży).
2
Na chorobowo zmienione miejsca należy przykładać okład. Okład zrobisz mocząc gazę w wodzie z dodatkiem 2 kropli olejku lawendowego, 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego i 1 kropli olejku geraniowego.
3
Jeśli z bąbelków sączy się płyn wówczas należy kłaść na chore miejsce okład z 2 kropli olejku z rumianu szlachetnego, 2 kropli olejku lawendowego i 1 kropli olejku geraniowego. Olejki dodaj do 4-5 łyżek bezzapachowego płynu kosmetycznego.
4
Jeśli skóra jest bardzo sucha wówczas zrób okład z kropli olejku sandałowego, 4 kropli olejku lawendowego, 4 kropli olejku geraniowego, kropli olejku jałowcowego i 5 łyżek tłoczonego na zimno oleju roślinnego.
5
Codziennie pij napój składający się z równych części soku buraczanego, marchwiowego i wody.
6
Codziennie zażywaj witaminę A, witaminy z grupy B i cynku. Pomogą one złagodzić stan zapalny. W leczeniu alergicznego zapalenia skóry pomogą ci również witaminy C i E oraz flawonoidy.
7
Do chorej skóry przyłóż okład z nagietka lub gwiazdnicy pospolitej. Nagietek złagodzi stan zapalny skóry zaś gwiazdnica zmniejszy świąt.
8
Świąd złagodzą kąpiele chorej skóry w wywarze powstałym po ugotowaniu marchwi.
9
W przypadku wyprysku lub łuszczycy smaruj chorobowo zmienione miejsca papką z proszku gotu kola.
?

Wskazówki
* Nagietek i gwiazdnica pospolita łagodzą podrażnienia skóry.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

swędzenie skóry
drzazga pod paznokciem
Odleżyny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane