nalewka z nagietka

Jak zrobić nalewkę z nagietka?

lucy - specjalista Tipy.pl
nalewka z nagietka
1 z 4
Od dawien dawna wiadomo, że nagietek lekarski posiada wspaniałe właściwości lecznicze i pielęgnacyjne. Od wieków używany jest do leczenia ran i podrażnień skóry. Nagietek ma bowiem działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, ściągające i przeciwwirusowe. Nalewka z nagietka bywa przydatna w przypadku ukąszeń owadów, ospy lub innych zmian skórnych wywołujących świąd.
1
nagietek
Aby ją przyrządzić, napełnij słoik kwiatami świeżego nagietka (ilość kwiatów zależy od wielkości słoika), a następnie zalej go co najmniej 80% alkoholem, na przykład wódką lub brandy). Jeśli nie masz świeżych kwiatów nagietka, możesz użyć suszonych, zachowując proporcję 1 część suszonych ziół do 5 części alkoholu.
2
nalewka z nagietka
Dobrze jest położyć folię lub papier woskowany pod pokrywkę, jeśli jest metalowa. Zakręć i przechowuj w ciemnym, chłodnym miejscu, wstrząsając nim co najmniej raz dziennie, jeśli to możliwe.
3
nagietek
Nakładaj nalewkę nagietkową bezpośrednio na swędzące miejsca według potrzeby. Możesz też rozcieńczyć kilka kropli nalewki w szklance wody i użyć jej jako płyn do płukania ust, do płukania bolącego gardła oraz w przypadku zapalenia gardła i dziąseł. Nalewka nagietkowa może być dodawana do kąpieli w wannie oraz do wody do płukania włosów, gdyż łagodzi świąd i stany chorobowe skóry głowy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane