promocja, pr, marketing, reklama

Jak promować swoją osobę
DefensorDefensor - specjalista Tipy.pl

Każdy z nas chciałby być postrzegany jako ekspert w swojej dziedzinie. Jednak jak do tego doprowadzić? Jak sprawić by postrzegano nas jako ekspertów i co ważniejsze jak sprawić by to klienci dobijali się do nas. Prawda jest taka, że zazwyczaj trzeba spędzić 80% swojego czasu na promowanie a 20% na faktyczną usługę. Oto kilka rad na skuteczną promocję swojej osoby niezależnie czy świadczysz usługi czy produkty...
1
Upewnij się, że kontakt do Ciebie pojawia się na wszystkim co publikujesz i wysyłasz.
2
Zanim kogoś zainteresujesz będzie musiał on mieć styczność z Tobą ok. 7 razy.

Nie znaczy to, że musisz z daną osobą rozmawiać 7 razy. Chodzi o to by dana osoba miała styczność z Twoimi pracami i namiarami na ciebie. Najlepiej by również na różne sposoby. Np.
- listy
- wizytówka
- telefon
- osobisty kontakt
- ogłoszenie w gazecie
3
Nie proś

Wbrew temu co niektórzy mogą Ci mówić proszenie o usługę wcale nie pomaga w zdobywaniu klientów. O wiele lepiej jest oferować rozwiązanie problemu ale nie wydawać się potrzebującym.
4
Opracuj łączoną strategię promocyjną

Znajdź osoby, które interesują się i zajmują tym samym co ty lub czymś podobnym. Np. jeśli zajmujesz się fotografią ślubną dogadaj się np. ze sklepem oferującym suknie ślubne lub cateringiem. Napiszcie wspólną ofertę jako drużyna.
5
Daj klientom bonus z Twoimi pracami i namiarami na Ciebie

Np. co roku dawaj klientom kalendarz ze swoimi pracami lub możesz na przykład do materiałów dorzucić jakieś swoje nagranie. Liczy się Twoja inwencja.
6
Zdobądź rekomendacje i pozwolenie na jej publikacje

Zamieść je na swojej stronie internetowej lub katalogu w celu wzmocnienia swojej wiarygodności.
7
Zastanów się czy lepiej jest wykorzystać jeden produkt/usługę na raz czy też wykorzystać kilka w jednym przekazie.

Z doświadczenia powiem, że pierwsza wersja jest o wiele skuteczniejsza
8
Promuj tylko to czego jesteś na 100% pewien
9
Korzystaj z mediów by ogłosić się światu

Istnieje wiele mediów:
gazeta (na początek sugeruje lokalną)
blogi
internet
radio
telewizja

Korzystaj z nich.
10
Powtórz wszystko od początku :)
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Barnaby
19.12.2018
Same najważniejsze kroki. W dzisiejszych czasach warto skupić się na punkcie 9. Social media rządzi światem. Warto jest też wyjść do klienta poprzez targi biznesowe. Dobrze zrobione stoisko zawsze do nas zachęci, a dzisiaj dużo jest firm, które nam w tym pomogą.