domowe kosmetyki

Kosmetyki, które możesz zrobić samodzielnie

olaa - specjalista Tipy.pl
domowe kosmetyki
1 z 4
Jeżeli każda twoja wizyta w drogerii kończy się wysokim rachunkiem i kolejnymi kosmetykami na półce w łazience, zastanów się nad własnoręczną produkcją produktów do pielęgnacji. Dzięki temu zaoszczędzisz sporą kwotę, ale również wyeliminujesz szkodliwe składniki z codziennej pielęgnacji. A wszystko dzięki temu, że domowe kosmetyki możesz stworzyć z produktów dostępnych w każdym domu.
1
krem do twarzy
Krem z filtrem
Kremy z filtrami które możesz znaleźć na sklepowych półkach są pełne szkodliwych substancji. Po co więc narażać się na zagrożenia, skoro można wykorzystać zdolności ochronne naturalnych substancji. Zrób domowy krem z filtrem.
Do jego wykonania potrzebujesz: ¼ szklanki olejku kokosowego, ¼ szklanki masła shea, 1 łyżeczkę olejku z  pestek malin, 2 łyżki tlenku cynku. Olejek kokosowy i masło shea roztop w kąpieli wodnej, dodaj olejek z pestek malin i tlenek cynku. Dokładnie wymieszaną masę umieść w lodówce do schłodzenia na kilka godzin. Następnie zmiksuj na puszystą pianę i gotowe. Smaruj obficie części ciała wystawione na działanie promieni słonecznych.

Żel do mycia ciała
Żele do mycia ciała pięknie pachną i cudownie się pienią. Jednak pełne są szkodliwych dla skóry substancji. Jeżeli chcesz zadbać o zdrową skórę w 100%, zrób domowy żel do mycia ciała z wykorzystaniem wyłącznie naturalnych składników. Potrzebujesz do tego: ¼ szklanki olejku kokosowego, ¼ szklanki surowego miodu, ½ szklanki naturalnego mydła w płynie, 1 łyżeczkę witaminy E, 15 kropli olejku eukaliptusowego, 10 kropli olejku pomarańczowego, 10 kropli olejku cytrynowego. Olej kokosowy rozpuść w kuchence mikrofalowej lub w kąpieli wodnej, dodaj surowy miód, witaminę E i olejki eteryczne, a na końcu mydło w płynie, delikatnie mieszając, aby nie powstała piana. Gotową mieszankę przelej do butelki z dozownikiem i gotowe.
2
dezodorant
Dezodorant
Do zrobienia naturalnego dezodorantu potrzebujesz:
¼ szklanki sody, 1,4 szklanki skrobi, 2 łyżki olejku kokosowego, 2 łyżki masła shea, olejki eteryczne o wybranych zapachach.
Olej kokosowy i masło shea roztop w kąpieli wodnej. Do ciekłej mieszanki dodaj skrobię i sodę, a następnie dokładnie wymieszaj. Na koniec dolej olejki eteryczne i ponownie dokładnie wymieszaj. Mieszankę przenieś do szczelnie zamykanego pojemnika i pozostaw do zastygnięcia. Aplikuj palcami.

Pasta do zębów
Jeżeli chcesz zrobić pastę do zębów przygotuj: 3 łyżki olejku kokosowego, 3 łyżki sody, 10-15 kropli olejku miętowego.
Olejek kokosowy roztop w kąpieli wodnej i dodaj sodę z olejkiem miętowym. Dokładnie wymieszaj pastę. Stosuj jak zwykłą pastę do zębów. Jeżeli jej  smak bardzo ci przeszkadza, możesz dodać odrobinę stewii, która osłodzi twoją domową pastę do zębów.
3
domowy szampon
Szampon przeciwłupieżowy
Łupież jest nie tylko uciążliwy, ale również ciężko się go pozbyć. Teraz możesz zrobić to dużo prościej, wykorzystując olejek z drzewa herbacianego. Ma on działanie antybakteryjne, dzięki czemu poprawia kondycję skóry głowy.
Zrób domowy szampon, do którego potrzebujesz : 1/4 szklanki mleczka kokosowego, 1/2 szklanki mydła w płynie, 1/2 szklanki gliceryny, 2 łyżeczki olejku jojoba, migdałowego lub z pestek winogron, 10 kropli olejku z drzewa herbacianego. Wszystkie składniki dokładnie pomieszaj i przelej do butelki. Przed każdym użyciem wstrząśnij kosmetykiem i używaj jak zwykłego szamponu.

Preparat zwiększający objętość włosów
Jeżeli twoje włosy są cienkie i pozbawione objętości, możesz temu zaradzić w prosty sposób. Zrób płukankę dzięki której zyskają dodatkową objętość. Wykorzystaj do tego dobroczynne działanie piwa na włosy. Puszkę wybranego, mocnego piwa pomieszaj z 5 kroplami olejku rozmarynowego.Włosy polej przygotowaną mieszanką, a następnie wcieraj ją przez kilka minut w skórę głowy. Po tym czasie spłucz i umyj głowę jak zwykle. Włosy będą wyraźnie bardziej puszyste, a olejek rozmarynowy przyspieszy ich wzrost.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane