dieta

Czym odznacza się dieta śródziemnomorska?

lucy - specjalista Tipy.pl
dieta
1 z 4
Eksperci do spraw żywienia na całym świecie zgadzają się co do tego, że dieta śródziemnomorska jest najzdrowszą na naszej planecie. Ludzie żyjący w obszarze środziemnomorskim rzadziej cierpią na zawały serca, udary i demencję. Ponadto, wiodą dłuższe i bardziej aktywne życie niż wielu ludzi z innych regionów świata. Jaki jest więc sekret diety środziemnomorskiej, że jest tak zdrowa i dlaczego warto ją stosować? Oto 10 sekretów diety śródziemnomorskiej.
1
świeża kuchnia środziemnomorska
Zawsze świeża żywność
Pierwsza cecha, którą wyróżnia się dieta śródziemnomorska, jest jej świeżość. Mnóstwo świeżych owoców i warzyw, z pewnością nie pakowanych czy przetwarzanych, oznacza, że ludzie stosujący tę dietę otrzymują wszelkie odżywcze składniki z pokarmów, zgodnie z naturą.
Świeże owoce i warzywa zawierają o wiele więcej składników odżywczych i niewspółmiernie mniej kalorii.

Niska zawartość tłuszczy nasyconych
Dieta śródziemnomorska zawiera niewiele nasyconych tłuszczy, które jak wiemy powodują nowotwory i choroby serca. Zawiera natomiast tłuszcze jednonienasycone, takie jak oliwa z oliwek, które stanowią zdrowotne wsparcie zarówno dla naszego serca, jak i systemu sercowo – naczyniowego.
2
picie wina
Zawiera wino
Wypijanie kieliszka wina do posiłków jest popularnym zwyczajem dla krajów Morza Śródziemnego, więc nie musisz z niego rezygnować, jeśli zamierzasz stosować dietę śródziemnomorską. Wielu specjalistów zgadza się, iż 1 kieliszek wina dla kobiet i 2 kieliszki dla mężczyzn są zupełnie dopuszczalne, a nawet przynoszą pewne korzyści zdrowotne. Szczególnie dotyczy to czerwonego wina, które jest preferowane w krajach śródziemnomorskich.

Nigdy nie będziesz głodna
Dieta dobra dla ciebie, taka, która pomoże ci zgubić wagę, a jednocześnie nie pozwoli ci na uczucie głodu – to brzmi zbyt pięknie, aby mogło być prawdziwe. Jednak dieta śródziemnomorska daje ogromne możliwości wyboru doskonałych potraw. Przykładem mogą tu być hummus i słodkie ziemniaki, które sprawiają, że czujesz się syta przez dłuższy czas. Jeśli jesteś głodna w ciągu dnia, zawsze możesz sięgnąć po oliwki, orzechy lub tłusty ser.

Zawiera dużo błonnika pokarmowego
Świeże owoce i warzywa dostarczają nam tyle błonnika pokarmowego, ile potrzebujemy. Błonnik sprawia, że czujemy się syci, a ponadto stanowi doskonałe źródło energii i jest pomocny w usuwaniu toksyn z organizmu, jak również korzystnie wpływa na pracę serca.
3
dieta śródziemnomorska
Będziesz czuć się pełna energii
Wszystkie składniki diety, które sprawiają, że mieszkańcy krajów śródziemnomorskich znacznie rzadziej cierpią na choroby serca, są również korzystne dla pracy naszego mózgu. Pokarmy zawierające dużą ilość tłuszczy i przetworzonych składników mogą spowodować stan zapalny mózgu. Z kolei dieta śródziemnomorska, bogata w przeciwutleniacze sprawia, że czujemy się skoncentrowani i pełni energii.

Chleb nie jest zakazany
Nie musisz również rezygnować z chleba, ponieważ jest on nieodłączną częścią diety śródziemnomorskiej. Różnica tylko jest taka, iż nie będziesz spożywać białego, przetworzonego chleba, który będzie powodował skoki poziomu glukozy we krwi. Będziesz jeść o wiele smaczniejszy chleb z mąki z pełnego przemiału i oliwą z oliwek.
Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie