Przepis na tradycyjne meksykańskie kakao

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Kakao to ulubiony napój wszystkich dzieci. Nie tylko one lubią delektować się tym słodkim napojem. Nie mówimy oczywiście o słodzonym proszku rozpuszczanym w ciepłym mleku, a o prawdziwym, przygotowanym od podstaw napoju, który ma wiele cennych właściwości zdrowotnych. Jeżeli chcesz wiedzieć jak kakao przygotowywane jest w Meksyku, koniecznie wypróbuj ten przepis. Z pewnością nie pożałujesz, a smak przypadnie ci do gustu.
1
Przepis na tradycyjne meksykańskie kakao krok 1
Czego potrzebujesz>? Przygotuj 1 szklankę mleka kokosowego (możesz użyć również mleka krowiego, lub innego rodzaju mleka jak sojowe czy migdałowe, ale smak nie będzie taki sam), 2 łyżki niesłodzonego kakao, 1-2 łyżki miodu, szczyptę soli morskiej, szczyptę cynamonu i szczyptę chili.
2
Jak przygotować kakao? na początek podgrzej mleko. Do ciepłego dodaj niesłodzone kakao i dokładnie wymieszaj. Napój gotuj tak długo, aż kakao dokładnie się rozpuści. Teraz pora na przyprawy. Dodaj je do napoju i dokładnie wymieszaj.
3
Kakao odstaw do lekkiego ostygnięcia. Na koniec dodaj miód, a gdy się tylko rozpuści przelej do kubka i gotowe. Kakao najlepiej pić jeszcze ciepłe. Dodatek chili i cynamonu rozgrzeje cię, a miód doda lekkiej słodyczy. Sól z kolei sprawi, że smak kakao będzie niezwykle wyrazisty.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

trochezmian
10.01.2018
Warto zmienić kolejność: rozrobione z cukrem i odrobiną wrzątku kakao wlać do gotującej się małej ilości wody. Gotować aż zacznie się pienić-ok 2-3 minut. Dolać mleko. Mamy kakao super bez opadającej zawiesiny i o temperaturze jaka nam pasuje. Dodatki typu cynamon czy wanilia wg uznania