brodawki

Jak leczyć brodawki?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Leczenie brodawek możemy przeprowadzić na kilka sposobów. Niektórzy uważają, że przypadłość tą można leczyć za pomocą skórki banana. Przeczytaj poniższe wskazówki, a być może znajdziesz rozwiązanie odpowiednie dla siebie.
P

* Skórka banana
* Bandaż lub plaster

1
Zabiegi wymrażania brodawek są dość bolesne. Czemu więc nie spróbować zrobić okładów ze skórki banana. To z pewnością oszczędzi wam bólu. Przed snem niewielki fragment oczyszczonej skórki banana przyłóż do brodawki, owiń bandażem i połóż się do łóżka. Rano zdejmij okład. W ciągu pierwszych dwóch dni nie poczujesz różnicy, ale nie zniechęcaj się. Już po tygodniu kuracji odczujesz z pewnością ulgę.
2
Innym sposobem na walkę z brodawką za pomocą skórki banana jest wcieranie jej. Zakażone miejsce dokładnie oczyść, skórkę banana umyj. Utnij niewielki fragment skórki i wcieraj go białą stroną w bolące miejsce. Teraz przygotuj drugi kawałek skórki, przyłóż do brodawki i przy pomocy bandaża owiń ją i zostaw na noc. Efekt będzie widoczny już po trzech dniach. Brodawka stanie się płaska i zacznie wysychać.
3
Wytnij niewielki kawałek skórki banana o wielkości około 2 x 2 cm, przyłóż go wewnętrzną stroną (tam gdzie znajduje się owoc) do brodawki i przykryj dokładnie plastrem. Postaraj się zrobić to tak, by do środka nie dostała się woda. Opatrunek noś około 1 tydzień, po tym czasie przygotuj nowy fragment skórki i powtórz czynność. Ból zniknie, a brodawki zostaną wyleczone.
4
W niektórych przypadkach wystarczy jedynie nacieranie skórką od banana bolących miejsc. Weź świeżą skórkę banana i jej wewnętrzną stroną nacieraj czubek brodawki. Po pewnym czasie objawy i ból znikną. Leczenie to skuteczne jest w przypadku wystąpienia brodawek u małych dzieci oraz na twarzy.
5
Nie zniechęcaj się, jeśli po ściągnięciu opatrunku zauważysz, że twoja brodawka stała się czarna. Po pewnym czasie zacznie ona odchodzić i pod spodem będzie można zauważyć różową skórę. Za kilka dni martwy zaciemniały naskórek odpadnie, a ty pozbędziesz się brodawki. Nie musisz dodatkowo obawiać się żadnych blizn.
6
W niektórych przypadkach po 2 - 3 tygodniach brodawki mogą stać się białe i miękkie. Wilgoć zawarta w skórce zostanie wówczas pochłonięta przez brodawki. W takiej sytuacji przygotuj naczynie z ciepłą wodą i zanurz w niej tę część ciała, na której znajduje się brodawka. Pamiętaj im cieplejsza woda, tym lepiej. Po pewnym czasie brodawki zaczną ciemnieć i staną się twardsze. Nawet nie zauważysz, gdy znikną.
7
Możesz spróbować także użyć do okładów i nacierania skórki z zielonego banana. W niektórych przypadkach ten sposób może okazać się skuteczniejszy.
8
Leczenie przy pomocy skórki banana jest znacznie tańsze od stosowanych dotąd zabiegów. Okłady i nacieranie skórką nie boli. Może warto więc spróbować naturalnych środków?
?

Wskazówki
* Jeśli plaster nie trzyma skórki na miejscu, wymień go na nowy.
* Jeden fragment skórki możesz stosować tylko na jeden okład. Przygotowując nowy opatrunek zawsze weź świeży kawałek skórki.
* Zapewnij dostęp świeżego powietrza do brodawki, około 1 – 2 godziny dziennie.
* Skórka od banana zawsze powinna być czysta i świeża.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

zapalenie skóry
drzazga pod paznokciem
grzybica skóry

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

topielica
24.06.2013
Jaskółcze ziele -wystarczy smarowac żółtym sokiem z łodyżki -jest tego pełno ale należy to robic systematycznie ,w aptece dostępne są specjalne preparaty którymi smaruje się brodawki.
michal
30.01.2013
Polecam osobiście roślinę = Żyworódka Pierzasta (kalanchoe daigremontina) można ją kupić na allegro, szybko rośnie a przede wszystkim działa, po kilku dniach znikają kurzajki a i nie śmierdzi to jak czosnek czy nie farbuje jak jaskółcze ziele, można sobie w domu hodować w doniczce.
dzidka
17.01.2013
jesteś idiota i odczep się zajmij się sobą i zadbaj o kościotrupka
nie jesteś mi potrzebny do niczego