ość w gardle

Jak postępować z ością w gardle?

DoktorekDoktorek - specjalista Tipy.pl
Dania rybne należy jeść niezwykle ostrożnie. Ości są bardzo ostre i z łatwością mogą się wbić nam w gardło, przełyk czy migdałki. W takich sytuacjach konieczna jest wizyta u laryngologa. Jeśli czujemy wbitą ość, jedzenie chleba czy ziemniaków nam nie pomoże - ość może przez to wbić się jeszcze głębiej, co może utrudnić jeszcze bardziej jej zlokalizowanie i wyjęcie.
1
Wiele osób twierdzi, że zjedzenie chleba pomoże na wbitą ość. Jednak w takim przypadku NIE WOLNO nic jeść. Jedzenie czegokolwiek mogłoby spowodować głębsze wbicie się ości w ciało, lub jej przesunięcie się w dół przełyku.
2
Jeśli czujesz ość w gardle wówczas sprawdź w lusterku czy ją widać. Jeśli uda ci się ją zlokalizować wówczas postaraj się ją wyciągnąć za pomocą pęsety.
3
Jeśli ości nie widać jak najszybciej udaj się na pogotowie lub do szpitala. Nie można z tym zwlekać, ponieważ w ościach znajduje się dużo bakterii, które mogą spowodować zakażenie.
?

Wskazówki
* Ości NIE MOŻNA przegryzać lub popijać.
* W ościach znajduje się dużo bakterii - z tego powodu, ważne jest, aby jak najszybciej udać się do lekarza.

Powiązane porady

Śledź w oleju
sałatka ze szpinakiem i granatem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane