wilgoć w domu

5 roślin, pochłaniających wilgoć w domu

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
wilgoć w domu
1 z 4
Wiadomo, że zbyt wysoka wilgotność w pomieszczeniu nie jest zdrowa dla nas i naszego środowiska. Nie tylko niepokoi, utrudnia oddech, ale też sprzyja rozwojowi pleśni i wilgoci na ścianach. Istnieje rozwiązanie tego problemu, rośliny które pochłaniają wilgoć. Oto 5 najlepszych roślin do domu o dużej wilgotności.
1
skrzydłokwiat wilgoć
Skrzydłokwiat
Jest rośliną, która uwielbia wilgoć zarówno w glebie jak i w powietrzu. Aby rosnąć potrzebuje wilgotnego powietrza. Roślina pochłania parę wodną dla swoich wewnętrznych procesów fizjologicznych.

Chamedora wytworna
Chamedora to karłowata odmiana palmy, która rośnie na obszarach jasnych i wilgotnych. Ta roślina lubi wilgoć bardziej niż słońce. Można ją postawić nawet w ciemnym kącie pokoju.
2
bluszcz a wilgoć
Bluszcz
Roślina, którą najczęściej umieszczamy w wiszących doniczkach. Dobrym pomysłem jest zawieszenie jej w najwyższym miejscu w pokoju. W ten sposób wyeliminujesz ryzyko powstania pleśni na ścianie. Bluszcz wiszący wysoko w pomieszczeniu będzie wchłaniał wilgoć.
3
oplątwa wilgoć w domu
Paproć
Absorbuje nadmiar wilgoci w powietrzu oraz potrafi świetnie regulować jej poziom. Nawet gdy masz jedną paproć w pokoju będziesz mieć pewność, że poziom wilgoci i jakość powietrza będzie doskonała.

Oplątwa
Ta roślina to epifit, nie ma korzeni. W naturalnym środowisku oplątwa rośnie na drzewach. W przeciwieństwie do zwykłych roślin posiada korzenie powietrzne. Żywi się wodą i składnikami odżywczymi zaabsorbowanymi z powietrza. Oplątwa to idealne rozwiązanie dla każdego pomieszczenia o wysokim poziomie wilgotności.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

podlewanie kwiatów doniczkowych
kroton
hibiskus

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

skl
27.10.2016
Wilgoc utrudnia odech? A jakim srodowiskiem my jestesmy? Przy wdechu co dzieje sie z zassanym powietrzem nie ogrzewa sie i zawilgaca...?, wilgoc niepokoi? Gryzie krzyczy bije? Jedyne madre to ze akurat te 3 rosliny pochlaniaja wilgoc.