Jak zrobić domowe mleko migdałowe

Jak zrobić domowe mleko migdałowe

Dd - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić domowe mleko migdałowe
1 z 4
Jeżeli cierpisz na nietolerancję laktozy lub nie lubisz smaku mleka krowiego to znasz na pewno alternatywy takie jak mleko sojowe, mleko kokosowe lub mleko migdałowe. Jeżeli nie chcesz jednak kupować sklepowych produktów, które pełne są dodatków chemicznych, możesz przygotować takie mleko własnoręcznie w domu. Dokładny przepis i listę potrzebnych składników znajdziesz poniżej.
1
Jak zrobić domowe mleko migdałowe krok 1
Czego potrzebujesz do przygotowania mleka migdałowego? Przygotuj 150 g (około 1 szklankę) migdałów, przegotowaną i ostudzoną wodę (lub wodę filtrowaną), szczyptę soli morskiej lub himalajskiej. Potrzebny ci będzie również blender i gęsta gaza lub bawełniana ściereczka.
2
Jak przygotować mleko? Na początek wypłucz migdały i umieść je w sporej misce. Teraz zalej je przegotowaną i ostudzoną wodą (lub wodą filtrowaną). Użyj dwa razy więcej wody niż migdałów (na 1 szklankę migdałów weź 2 szklanki wody). Całość przykryj ścierką i odłóż na około 6-8 godzin (najlepiej na całą noc) w ciepłe miejsce.
3
Po tym czasie odlej wodę z migdałów, przesyp je do miski do blendowania i dodaj 750 ml (3 szklanki) przegotowanej i ostudzonej lub filtrowanej wody i szczyptę soli. Całość zblenduj na gładką masę przez 2-3 minuty. Teraz wystarczy odcedzić mleko przez gęstą gazę lub ściereczkę bawełnianą. Gotowe mleko przelej do szczelnie zamykanej butelki i przechowuj w lodówce przez maksymalnie 3 dni. Przed każdym użyciem wstrząśnij butelką aby mleko dobrze się wymieszało.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane