bezsennosc

Jak zasnąć w 60 sekund bez pomocy środków nasennych?

katja - specjalista Tipy.pl
bezsennosc
1 z 4
Odpowiednia ilość snu jest dla naszego organizmu niezbędna. To czas, w którym neurony regenerują się, a całe ciało odpoczywa. Gdy regularnie się nie wysypiamy, zaczynają nam doskwierać problemy z pamięcią, wahania nastrojów, zaburzeniu ulegają nasze zdolności logicznego myślenia i przetwarzania informacji. Ale co zrobić, gdy mimo szczerych chęci po prostu nie jesteśmy w stanie zasnąć? Najprostszym rozwiązaniem jest zażycie tabletki na sen. Jednak tego typu leki nie tylko mogą uzależniać, ale tracą swoją moc zaledwie po kilku tygodniach regularnego stosowania. Na szczęście istnieje inny prosty sposób, żeby szybko zasnąć. I nie wymaga on stosowania żadnych farmaceutyków. Jeśli chcesz się dowiedzieć na czym polega, zapraszam do dalszej lektury.
1
joga
Metoda ta jest stosunkowo nowa. Nosi nazwę „4-7-8”. Nie tylko pomaga zasnąć, ale leczy również zaburzenia snu o różnym podłożu. Polega ona na określonym sposobie oddychania, który wywodzi się z jogi. Praktyki nabieramy już po kilku razach. Oto na czym polega ta metoda:
2
oddychanie
Metoda 4-7-8
Najpierw przez 4 sekundy musisz zrobić pełny wydech otwierając usta i wypuszczając z płuc całe znajdujące się w nich powietrze. Będzie ono wydawać charakterystyczny świszczący dźwięk.
Następnie zamknij usta i przez kolejne 4 sekundy zrób głęboki wdech, wpuszczając powietrze nosem.
Wstrzymaj oddech na 7 sekund, a następnie powoli wydychaj powietrze przez usta przez kolejne 8 sekund (nie zapomnij o świszczącym dźwięku).
Powtórz cały cykl 3-4 razy. Powtarzaj ćwiczenie 2 razy dziennie, zanim wejdzie ci w nawyk. Osoby, które dobrze opanują tę metodę po 7-8 tygodniach jej stosowania są w stanie zasnąć w zaledwie 60 sekund.
3
dobry sen
Jak to działa?
Twórca tej metody, dr Weil, twierdzi, że ten sposób oddychania działa jak środek uspokajający, pomagający organizmowi szybko przełączyć się w stan snu. Stres i pośpiech w jakim żyjemy sprawiają, że w ciągu dnia nasz oddech jest płytki i krótki, co skutkuje niedotlenieniem i niedostatecznym oczyszczeniem organizmu z dwutlenku węgla. Uważa się, że jest to jedną z przyczyn bezsenności. Głęboki, regularny oddech pozwala uzupełnić poziom tlenu we krwi, wprowadzając nas w stan relaksu i wywołując głęboki, spokojny sen.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Nik
13.05.2018
Nie pomaga nic
ok
19.10.2016
Większych bzdur nie słyszałem. Najlepiej dotlenisz organizm właśnie krótkimi płytkimi oddechami!!!
rikk
19.10.2016
Duzo bym dał żeby skończył się mój problem z bezsennoscią który trwa juz 15 lat