imbir na tradzik

Jak stosować imbir na trądzik?

katja - specjalista Tipy.pl
imbir na tradzik
1 z 4
Imbir kojarzy nam się z lekiem na przeziębienie i grypę, ale rzadko kto wie, że to również doskonały naturalny środek o działaniu przeciwtrądzikowym. Zawiera aż 30 substancji o właściwościach przeciwbólowych i redukujących podrażnienia towarzyszące wypryskowi trądzikowemu. Działa przeciwbakteryjnie – również na drobnoustroje wywołujące trądzik. Chroni skórę przed działaniem wolnych rodników, pobudza krążenie i reguluje poziom cukru we krwi, a zawarta w nim witamina C nie tylko usuwa wypryski, ale również zapobiega powstawaniu blizn potrądzikowych. Imbir można stosować zewnętrznie – bezpośrednio na zmiany lub wewnętrznie, żeby oczyścić skórę od środka i zapobiec nawrotom trądziku. Poniżej znajdziesz przepisy, dzięki którym bez problemu włączysz imbir do codziennej rutyny i pozbędziesz się trądziku na dobre.
1
pasta z imbiru
Sok z imbiru
Kawałek świeżego korzenia imbiru obierz i zetrzyj. Będziesz potrzebować 1 łyżki stołowej tartego imbiru. Zmiksuj go w blenderze z odrobiną wody, żeby uzyskać papkę. Odciśnij ją przez gazę lub gęste sitko, a otrzymany w ten sposób sok wlej do szklanej buteleczki. Nakładaj go na zmiany trądzikowe i pozostaw na skórze przez kilka minut. Spłucz zimną wodą. Powtarzaj ten zabieg raz dziennie.

Herbatka imbirowa z miodem
Ten sposób pozwoli pozbyć się trądziku od wewnątrz. Zagotuj 2 szklanki wody z 1 łyżeczką obranego i startego na tarce korzenia imbiru. Gotuj całość na małym ogniu jeszcze przez 5 minut, a następnie zaparzaj przez kolejne 10 minut. Gdy herbatka nieco ostygnie, dodaj 1 łyżeczkę miodu i dobrze wymieszaj. Tak przygotowany napój pij dwa razy dziennie.
2
pietruszka
Tonik z imbiru i pietruszki
Zagotuj 2 szklanki wody i dodaj do nich 2 łyżki stołowe posiekanej natki pietruszki. Zaparzaj ją przez godzinę. Następnie odcedź pietruszkę, a do naparu dodaj 2 łyżki stołowe tartego świeżego korzenia imbiru. Ponownie umieść całość na ogniu i doprowadź do wrzenia. Skręć ogień na mały i gotuj napar przez 20 minut. Po tym czasie odcedź i wlej do butelki z atomizerem.
Stosuj na oczyszczoną skórę twarzy rano (przed nałożeniem makijażu) i wieczorem przed pójściem spać. Dla uzyskania najlepszych rezultatów używaj toniku codziennie.

Peeling imbirowy
W miseczce zmieszaj 2 łyżki stołowe tartego świeżego korzenia imbiru, 1/2 szklanki cukru, 1/4 szklanki oliwy z oliwek i sok wyciśnięty z 1/2 cytryny. Tak otrzymany peeling nałóż na twarz i delikatnie wmasowuj w nią okrężnymi ruchami. Pozostaw na 3 minuty i spłucz letnią wodą. Powtarzaj zabieg codziennie, o ile nie jesteś posiadaczką wrażliwej cery. Wówczas ogranicz stosowanie tego peelingu do 1-2 razy w tygodniu.

Stosowanie imbiru bezpośrednio na skórę
Jeśli zależy ci na czasie, wystarczy, że ukroisz plasterek korzenia imbiru i przyłożysz bezpośrednio do wyprysku. Pozostaw na kilka minut, a następnie opłucz skórę zimną wodą.
3
imbir suszony
Maseczka z imbiru i białka przeciw bliznom potrądzikowym
Białko jajka wspomaga regenerację skóry i zapobiega tworzeniu się blizn potrądzikowych.
Żeby zrobić tę maseczkę przygotuj 3 łyżki obranego, startego na tarce korzenia imbiru. Zblenduj go z białkiem 1 jajka i taką ilością wody, żeby otrzymać pastę. Nałóż ją na twarz i pozostaw do czasu, aż wyschnie. Następnie spłucz wodą. Maseczkę stosuj 3 razy w tygodniu.

Maseczka oczyszczająca pory z imbiru, cynamonu i kardamon
Zastosowane w maseczce składniki usuwają dwie główne przyczyny trądziku: toksyny znajdujące się w skórze i zanieczyszczenia blokujące pory. Działają również przeciwbakteryjnie.
Zmieszaj równe ilości sproszkowanego imbiru, goździków, cynamonu i kardamonu. Dodaj do nich odrobinę oliwy z oliwek, żelu aloesowego lub świeżo zaparzonej herbatki rumiankowej – tylko tyle, żeby uzyskać pastę. Nałóż ją na skórę i delikatnie wmasuj opuszkami palców. Pozostaw na kilka minut, a następnie zmyj zimną wodą. Stosuj maseczkę 1-2 razy w tygodniu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane