chwasty

Jak zrobić domowy środek z octu na chwasty?

katja - specjalista Tipy.pl
chwasty
1 z 4
Nie musisz stosować szkodliwych na ciebie i środowiska preparatów, żeby pozbyć się chwastów. Bardzo skutecznym domowym sposobem jest użycie zwykłego octu. Wiele osób stosuje go bez rozcieńczania, po prostu spryskując nim chwasty. Istnieją jednak bardziej skuteczne preparaty na bazie octu. Są one bezpieczne zarówno dla ludzi, jak i dla zwierząt. Przepisy na te domowe środki chwastobójcze znajdziesz w dalszej części artykułu.
1
ocet w ogrodzie
Jakiego octu użyć?
Istnieje wiele typów octu, a wśród nich ostatnio najbardziej popularny ocet jabłkowy. Ma on jednak zaledwie 5% kwasowości, co sprawia, że nadaje się doskonale do celów spożywczych i kosmetycznych, ale jako środek na chwasty jest raczej za słaby.
Najlepiej użyć zwykłego octu spirytusowego, ponieważ ma on znacznie bardziej kwaśny odczyn. Zasada jest taka – im większa kwasowość octu, tym lepsza jego moc w zwalczaniu chwastów.
2
sok z cytryny
Z czym łączyć ocet?
Istnieje wiele różnych przepisów na środki przeciw chwastom na bazie octu. Oto najlepsze z nich:

  • Sam ocet – nierozcieńczony, o najwyższej dostępnej kwasowości jest bardzo skutecznym środkiem na uporczywe chwasty.

  • Ocet i płyn do mycia naczyń – zmieszaj płyn do mycia naczyń z octem w ilości 30 ml płynu na każde 4 litry octu. Ten preparat to również doskonały środek owadobójczy. Uważaj jednak. Zabije tak samo dobre, jak i niechciane rośliny, więc precyzyjnie aplikuj go tylko tam, gdzie jest potrzebny.

  • Ocet, płyn do mycia naczyń i sól – zmieszaj 4 litry octu z 1 szklanką soli i 1 łyżką płynu do mycia naczyń. Aplikuj bezpośrednio na chwasty.

  • Ocet i sok z cytryny – wiele osób twierdzi, że dodanie soku z cytryny do octu zwiększa jego skuteczność w tępieniu chwastów. Podawane przez nich proporcje są różne: od 1 łyżki stołowej do 1 szklanki soku z cytryny na 4 litry octu.

  • Ocet i olejki eteryczne – zmieszaj ocet z jedną łyżką olejku goździkowego lub z pomarańczy. Dzięki temu preparat zyska lepszą przyczepność, a zapach olejków dodatkowo odstraszy szkodniki.

3
środek chwastobójczy
Jak stosować?
Przełóż przygotowany przez siebie środek do butelki ze spryskiwaczem. Jeśli chcesz, możesz go rozcieńczyć. Aplikuj preparat bezpośrednio na chwasty – a konkretnie ich łodygi, kwiaty i liście. Nie nanoś go na korzenie, ponieważ może to wpłynąć na pH gleby.

Środki ostrożności
Pamiętaj, że środek ten niszczy zarówno chwasty, jak i inne rośliny. Precyzyjnie nakładaj go na te z nich, których chcesz się pozbyć.
Zwróć też uwagę na to jaki płyn do mycia naczyń stosujesz. Nie zastępuj go płynem do płukania tkanin, ani antybakteryjnym mydłem (to ostatnie zabije dobre bakterie znajdujące się w glebie) Niektóre z tych środków mogą zawierać szkodliwe substancje, takie jak fosfaty, fenole i podchloryn sodowy (sodium hypochlorite). Są one toksyczne dla środowiska. Zawsze czytaj skład produktów i unikaj tych, które zawierają te substancje.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

praca w ogródku
oprysk w ogrodzie
chwasty sposoby

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Wino
05.04.2017
Jakie ma być stężenie tego octu?