Ognisko

Jak rozpalić ognisko w czasie deszczu?

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
Jeśli ktoś lubi spędzać wakacje pod namiotem z pewnością nie raz spotkał się z problemem wzniecenia ognia podczas deszczu czy mocnego wiatru. Umiejętność rozpalania ogniska w deszczu może okazać się bardzo pomocna nie tylko pod namiotem. Może się okazać, że w najmniej spodziewanym momencie życia będziemy zmuszeni poradzić sobie ze wznieceniem ognia w trudnych warunkach atmosferycznych. Dlatego, umiejętność tą powinien posiadać każdy - bez względu na wiek czy płeć.
P

* drobne gałązki świerkowe lub sosnowe
* kora brzozowa (można zapalić nawet mokrą)
* igły sosnowe (suche)
* drewno

1
Jeśli nie możemy znaleźć kory brzozowej czy suchych gałązek świerkowych lub sosnowych musimy znaleźć suche drewno. Teoretycznie podczas deszczu nic nie jest suche jednak wystarczy odszukać uschniętą, grubą gałąź - mokra będzie tylko na zewnątrz - w środku będzie sucha.
2
Gałąź rozłupujemy nożem i z niej cienkie szczapy, które posłużą nam jako rozpałka.
3
Rozpalamy mały ogienek i podkładamy coraz to nowe cienkie i suche patyczki.
4
Gdy nazbiera się trochę żaru, możemy zacząć wkładać do ognia grubsze patyki.
?

Wskazówki
* Ogniska nie rozpalamy nigdy na mokrej ziemi czy śniegu. Najpierw należy zrobić podkład z grubych gałęzi.

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

mil_nil
21.11.2016
Nie rozpalam ogniska w czasie deszczu, ale spróbuję jak tylko nadarzy się okazja, miło się czytało :) gdyby ktoś chciał, to podaję moją ulubioną stronkę https://www.campingshop.pl/
choleryk
13.08.2015
Zawsze można znaleźć suche gałązki w lesie iglastym, jeśli rosną w nim młode drzewka: dolne uschnięte gałązki są suche, bo osłonięte od deszczu przez wyżej rosnące zielone gałęzie. Rozpalenie ogniska ułatwi też ogarek świeczki albo świeczka typu tealight. Zapalamy ją i nad jej płomieniem układamy stosik ze wspomnianych uschniętych gałązek. Nawet jeśli nie są zupełnie suche, to wyschną nad płomyczkiem świeczki i w końcu się zajmą.