materac piankowy

Jak prać materac piankowy?

katja - specjalista Tipy.pl
materac piankowy
1 z 4
Materac piankowy może nam zagwarantować naprawdę komfortowy sen. Jednak mniej komfortowo będziemy się czuć, gdy taki materac niechcący się pobrudzi. A przecież nietrudno przypadkiem wylać na niego herbatę, jeśli choć raz postanowimy zjeść śniadanie w łóżku. Co wtedy robić? A jak uratować materac pobrudzony przez naszego pupila? Tego dowiesz się z dalszej części porady.
1
czyszczenie materaca
Czyszczenie pokrowca materaca
Jeśli zdarzy ci się wylać coś na materac, działaj szybko. Jeśli materac ma pokrowiec, zbierz z niego jak najwięcej płynu za pomocą papierowych ręczników. Zdejmij pokrowiec z materaca i wypierz w chłodnej wodzie z dodatkiem niewielkiej ilości łagodnego środka piorącego. Nie stosuj chlorowego wybielacza, ani żadnych innych produktów zawierających w swoim składzie chlor. Pozostaw pokrowiec do wyschnięcia, najlepiej na dworze.

Czyszczenie pianki
Jeżeli płyn przesiąkł do materaca, również musisz działać szybko. Połóż na plamie duży chłonny ręcznik i delikatnie poklepując osuszaj nim plamę. NIE pocieraj jej, ponieważ wówczas wniknie głębiej w powierzchnię pianki. Postaraj się całkowicie osuszyć powierzchnię materaca papierowymi ręcznikami. Następnie pozostaw go do całkowitego wyschnięcia. Nie zakładaj na niego pokrowca, dopóki to nie nastąpi.
2
czyszczenie materacy
Usuwanie plam z moczu i nieprzyjemnego zapachu
Żeby tego dokonać będziesz potrzebować enzymatycznego środka czyszczącego albo octu i sody oczyszczonej. Ten drugi sposób jest znacznie tańszy, a nie mniej skuteczny.

Ocet neutralizuje zapachy zabijając bakterie za nie odpowiedzialne. Nie pozostawia żadnego osadu, a jego zapach ulatnia się, gdy ocet wysycha. Trzeba jednak uważać, by nie namoczyć zbytnio pianki ani octem, ani wodą, ponieważ może to sprawić, że plama wniknie w nią głębiej i będzie ją bardzo trudno usunąć.
3
materac
Gdy materac ulegnie poplamieniu moczem rób co następuje. Odciągnij jak najwięcej płynu za pomocą chłonnych szmat lub ręczników papierowych. Ocet rozcieńcz z wodą w stosunku 50:50 i wlej do butelki z atomizerem. Spryskaj plamę bardzo niewielką ilością octu i pozostaw na 5 minut. Następnie zbierz papierowymi ręcznikami resztę roztworu. Powtarzaj ten proces dopóki plama i nieprzyjemny zapach nie znikną. Postaraj się nie moczyć przy tym materaca. Po każdym użyciu preparatu odczekaj 5 minut, a następnie wyczyść miejsce aplikacji do sucha. Na koniec posyp powierzchnię plamy sodą oczyszczoną i pozostaw materac na noc. Rano dokładnie poodkurzaj sodę. Pozostaw materac w dobrze wentylowanym miejscu do całkowitego wyschnięcia.

Dbanie o materac na co dzień
Wystarczy, że raz na miesiąc będziesz odkurzać materac końcówką w postaci szczotki. Usuniesz w ten sposób nagromadzony na jego powierzchni kurz, włosy i sierść. Wypierz pokrowiec materaca, a piankę dokładnie poodkurzaj.
Strona 1 z 4

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane