świeżość pomidorów

Jak zachować świeżość pomidorów na dłużej?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
świeżość pomidorów
1 z 4
W twoim ogrodzie obrodziły pomidory i nie masz pomysłu co zrobić z ich nadmiarem. Mamy dla ciebie ciekawą propozycję przechowywania. Sposób ten nie opiera się na zastosowanie soli lub octu. Z dalszej części artykułu dowiesz się jak zachować owoce na dłużej.
1
pomidory przechowywanie
Pomidory pozostaną elastyczne i świeże, jeśli są tylko z ogrodu. Spośród nich wybierz te najbardziej gęste, mięsiste, o niewielkich rozmiarach, nie zdeptane i bez uszkodzeń. Najlepiej te, które dojrzewały w pełnym słońcu.
2
pomidory przechowywanie
Jak przechować pomidory? Potrzebny ci będzie duży słój oraz 5-6 łyżek musztardy w proszku. Wyparz słoik, pomidory dokładnie umyj i osusz. Suche pomidory układaj w słoju, jeśli to możliwe warstwami. Każdą warstwę przesyp musztardą w proszku. Pomidory układaj z wyczuciem, by na siebie nie naciskały.
3
świeże pomidory przechowywanie
Po napełnieniu zamknij słoik pokrywką. Następnie delikatnie posuwaj słoikiem po stole w celu równomiernego rozprowadzenia musztardy. Słój postaw w chłodne i ciemne miejsce.
Olejki eteryczne zawarte w musztardzie hamują rozmnażanie bakterii gnilnych, dzięki czemu pomidory pozostaną świeże.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

mrożone owoce
Jak gotować ziemniaki?
grillowana kukurydza

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane