jak usunąć rdze

Jak usunąć rdzę z toalety?

katja - specjalista Tipy.pl
jak usunąć rdze
1 z 4
Nawet jeśli regularnie dbasz o higienę swojej toalety, gdy raz pojawią się w niej pomarańczowe smugi rdzy i kamienia, twoje wysiłki mogą pójść na marne. Zacieki te są bowiem bardzo trudne do usunięcia i nawet przeznaczone do tego żrące środki chemiczne nie zawsze dadzą sobie z tym radę. Na szczęście istnieje kilka sprawdzonych metod, które pozwolą pozbyć się problemu. Oto one:
1
czyszcznie pumeksem
Pumeks
Nic nie usunie rdzy tak skutecznie jak pumeks. Będziesz potrzebować długich gumowych rękawiczek i pumeksu. Rękawice muszą być grube, tak by zapewnić ci odpowiednią ochronę przed bakteriami.

Załóż rękawice. Pumeks namocz pod strumieniem wody. Następnie pocieraj nim plamy z rdzy, które szpecą twoją muszlę klozetową. Rób to bardzo delikatnie, żeby nie uszkodzić powierzchni muszli. Gdy plamy znikną, spłucz miejsce, w którym się znajdywały wodą.
Rękawice i pumeks wyrzuć.
2
cytryna
Sól i cytryna
Drugi sposób pozbycia się rdzy z toalety to zastosowanie pasty przygotowanej z cytryny i soli. Dodaj do soli tyle cytryny, by uzyskać konsystencję papki. Nałóż ją na rdze i pozostaw na noc. Rano spuść wodę w toalecie. Plamy powinny zniknąć, a muszla klozetowa znów lśnić czystością.

Ocet i soda
To również bardzo skuteczny sposób na wszelkie osady, także te z rdzy. Zmieszaj ocet i sodę w taki sposób, by uzyskać pastę. Wetrzyj ją w plamy i pozostaw na cały dzień lub noc. Następnego dnia wyszoruj plamę szczotką do toalet. Powinna z łatwością dać się usunąć. Spłucz resztki rdzy wodą.
3
środki czystości chemiczne
Chemiczne środki czystości
Wielu z nas wciąż sądzi, że to rozwiązanie najłatwiejsze i najbardziej skuteczne. Nie zapominajmy jednak o tym, że są to substancje bardzo żrące, które niekorzystnie wpływają na środowisko. Jeśli jednak decydujesz się na użycie takiego środka, nałóż go bezpośrednio na plamę i pozostaw na godzinę (chyba, że instrukcja na opakowaniu środka mówi inaczej). Następnie wyszoruj plamę szczotką do toalet i dokładnie spłucz całość wodą. Spuść wodę jeszcze 2-3 razy, żeby całkowicie usunąć preparat z muszli.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane