Naprawa Samochodu
- Dodatki do Samochodu
- Paliwa
- Samochody, Ciężarówki i Inne Pojazdy
- Pasjonaci Motoryzacji
- Zakup Samochodu
- Sprzedaż Samochodu
- Utrzymanie Samochodu
- Jazda i Bezpieczeństwo
- Ubezpieczenia Samochodowe
- Systemy Operacyjne
- Oprogramowanie Komputerowe
- Sieci Komputerowe
- Rozwiązywanie Problemów
- Sprzęt Komputerowy
- W Sieci
- Przeglądarki Internetowe
- E-Biznes
- Popularne Strony WWW
- Bezpieczeństwo w Internecie
- Komunikatory Internetowe
- Tworzenie i Rozwój Stron WWW
- Wyszukiwarki Internetowe
- Łącza Internetowe
- Aparaty Fotograficzne i Kamery
- Telefony Komórkowe, Smartphony, Tablety i Akcesoria
- Telefony stacjonarne
- Telewizory
- Domowy Sprzęt Audio
- Przenośne Audio
- Car Audio i Elektronika

Jak zdiagnozować usterkę w samochodzie?
katja - specjalista Tipy.pl
1

Zużyte przeguby
Gdy podczas jazdy samochodem z napędem na przód, podczas skrętu kierownicą, gdy zawracamy albo parkujemy i dosyć mocno skręcone są koła, coś w przodzie stuka, a objaw ten ustępuje gdy koła są prosto, możemy podejrzewać, że problem dotyczy zużytych przegubów. Przeguby w uproszczeniu to elementy przymocowane do półosi wychodzących ze skrzyni biegów oraz do koła. Posiadają one ruchome części, które umożliwiają ruch koła. Te części z czasem wycierają się i zużywają.
Gdy podczas jazdy samochodem z napędem na przód, podczas skrętu kierownicą, gdy zawracamy albo parkujemy i dosyć mocno skręcone są koła, coś w przodzie stuka, a objaw ten ustępuje gdy koła są prosto, możemy podejrzewać, że problem dotyczy zużytych przegubów. Przeguby w uproszczeniu to elementy przymocowane do półosi wychodzących ze skrzyni biegów oraz do koła. Posiadają one ruchome części, które umożliwiają ruch koła. Te części z czasem wycierają się i zużywają.
2

Wybite drążki kierownicze lub tuleje wahacza
Gdy podczas jazdy samochodem pojawia się dziwny luz w kierownicy, a samochód ma tendencję do stukania na nierównościach drogi lub delikatnego gubienia toru jazdy, mogą to być wybite drążki kierownicze lub tuleje wahacza. Stan drążków kierowniczych możemy ocenić sami „na oko”.
Musimy popatrzeć na końcówki drążków i jeżeli popękane są gumki na drążkach, to czas je wymienić. Nawet jeżeli jeszcze nie mają luzu to przez pęknięcia w gumkach dostanie się do środka piasek i prędzej czy później uszkodzi końcówki drążków. Możemy też złapać drążek w ręce i mocno nim szarpać sprawdzając w ten sposób czy są na nim luzy. Nawet niedoświadczony mechanik przy odrobinie chęci wyczuje te luzy.
Gdy podczas jazdy samochodem pojawia się dziwny luz w kierownicy, a samochód ma tendencję do stukania na nierównościach drogi lub delikatnego gubienia toru jazdy, mogą to być wybite drążki kierownicze lub tuleje wahacza. Stan drążków kierowniczych możemy ocenić sami „na oko”.
Musimy popatrzeć na końcówki drążków i jeżeli popękane są gumki na drążkach, to czas je wymienić. Nawet jeżeli jeszcze nie mają luzu to przez pęknięcia w gumkach dostanie się do środka piasek i prędzej czy później uszkodzi końcówki drążków. Możemy też złapać drążek w ręce i mocno nim szarpać sprawdzając w ten sposób czy są na nim luzy. Nawet niedoświadczony mechanik przy odrobinie chęci wyczuje te luzy.
3

Problem z wahaczem
Jeżeli z drążkami kierowniczymi wszystko jest dobrze, to na dołkach może nam stukać wahacz, albo któryś ze wsporników wahacza. Wsporniki wahacza zazwyczaj można wymontować dosyć łatwo i łatwo je zamontować. Nie są to drogie rzeczy i można je samemu wymienić przy pomocy kilku kluczy i młotka.
Jeżeli uszkodzone są tuleje wahacza, można je też wymienić samemu. Nie trzeba wymieniać całego wahacza, ale tutaj już potrzebne są nam bardziej zaawansowane narzędzia, więc przed przystąpieniem prac należy się rozeznać dokładnie co jest nam potrzebne do takiej naprawy.
Nierówna praca silnika
Gdy silnik zaczął pracować nierówno, przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy - od filtra powietrza po kolektory ssące. Oceniamy to wzrokowo dokładnie oglądając wszystkie rurki i przewody, macając je i zginając. Jeżeli coś jest pęknięte, to z pewnością to zauważymy. Warto też sprawdzić stan przewodów wysokiego napięcia i stan świec zapłonowych, które powinny być wymieniane tak często jak olej silnikowy, czyli w przypadku tych tańszych co 10 tysięcy km.
Jeżeli z drążkami kierowniczymi wszystko jest dobrze, to na dołkach może nam stukać wahacz, albo któryś ze wsporników wahacza. Wsporniki wahacza zazwyczaj można wymontować dosyć łatwo i łatwo je zamontować. Nie są to drogie rzeczy i można je samemu wymienić przy pomocy kilku kluczy i młotka.
Jeżeli uszkodzone są tuleje wahacza, można je też wymienić samemu. Nie trzeba wymieniać całego wahacza, ale tutaj już potrzebne są nam bardziej zaawansowane narzędzia, więc przed przystąpieniem prac należy się rozeznać dokładnie co jest nam potrzebne do takiej naprawy.
Nierówna praca silnika
Gdy silnik zaczął pracować nierówno, przyczyną może być nieszczelny układ dolotowy - od filtra powietrza po kolektory ssące. Oceniamy to wzrokowo dokładnie oglądając wszystkie rurki i przewody, macając je i zginając. Jeżeli coś jest pęknięte, to z pewnością to zauważymy. Warto też sprawdzić stan przewodów wysokiego napięcia i stan świec zapłonowych, które powinny być wymieniane tak często jak olej silnikowy, czyli w przypadku tych tańszych co 10 tysięcy km.
Powiązane porady
Komentarze (1)
Mirek2020
08.12.2017Jeżeli ktoś chce samemu diagnozować usterki w swoim samochodzie to obowiązkowo musi wyposażyć się w jakiś interfejs diagnostyczny.