przegrzewanie się laptopa domowe sposoby

Jak zapobiec przegrzewaniu się laptopa?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Upał jest nie tylko szkodliwy dla organizmu ludzkiego, lecz także dla technologii. Właściciele laptopów często narzekają na jego szybkie nagrzewanie się. Powoduje to spowolnienie pracy lub co gorsza skutkuje wyłączeniem komputera w najgorszym możliwym momencie. Poznaj sposób na przegrzany komputer.
1
laptop nagrzewa się
Jeśli twój laptop jest podatny na przegrzanie, ten sposób jest właśnie dla ciebie. Potrzebować będziesz miedzianych monet. Ułóż je ostrożnie na obudowie komputera, na wolnej przestrzeni między klawiaturą a monitorem.
2
laptop przegrzewa się
Na załączonym zdjęciu widać, w którym miejscu laptop rozgrzewa się najbardziej. Ułożone monety posłużą jako dodatkowy element chłodzący, ponieważ metal, zwłaszcza miedź, dobrze przewodzi ciepło.
3
przegrzewanie laptopa
Monety pomogą rozproszyć nadmiar ciepła. Jest to środek tymczasowy i prędzej czy później dokładnie oczyść laptopa z kurzu. Nadmiar kurzu zgromadzony, zwłaszcza w wentylatorze komputera, zmniejsza jego wydajność.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

BIOS
czysczenie ekranu laptopa
czyszczenie klawiatury komputera

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

A
21.10.2016
Skąd wziąć miedziane monety?
Zatroskany
21.10.2016
Istotą problemu z przegrzewaniem laptopa jest tak naprawdę zapychanie się radiatora w miejscu styku z wentylatorem chłodzenia - tam gromadzi się najwięcej kurzu.
A producenci sprzętu, zamiast w tym obszarze zrobić jakąś odkręcaną klapkę w spodniej obudowie dla ułatwienia dostępu (tak jak na karty pamięci, czy dysk twardy) zmuszają użytkowników do rozkręcania całego laptopa, żeby dostać się do radiatora z heatpipem i wentylatora.
Te wszystkie przedmuchiwania sprężonym powietrzem, czy odsysanie odkurzaczem przynoszą tylko więcej szkody niż pożytku.
Ale biznes musi się kręcić - laptopy muszą się przegrzewać, sprzęt musi się psuć, bo któż by kupował nowe urządzenia lub odpłatnie serwisował używane !?
Andrew
21.10.2016
Powaliła mnie metoda... Jak żyć? Czy raczej jak rzyć, panie Redaktorze...?