brudne palniki

Jak wyczyścić brudne palniki i kratki bez szorowania?

lucy - specjalista Tipy.pl
brudne palniki
1 z 5

Jest wiele miejsc w kuchni, które trzeba porządnie wyszorować. Są wśród nich fugi, krany, palniki i kratki na kuchence. Szczególnie uciążliwe bywa mycie palników i kratek kuchenki, co z pewnością potwierdzi każda pani domu. Istnieje jednak prosty sposób na przywrócenie im blasku. Oto on. 

1
amoniak
Rozwiązaniem jest amoniak

To bezbarwny gaz, który rozpuszczony w wodzie tworzy silnie zasadowy środek czyszczący, stosowany najczęściej do mycia stali nierdzewnej ze względu na to, iż nadaje jej on piękny połysk. To jednak również świetny środek do usuwania brudu z palników i kratek na kuchence czy grillu, który gromadził się na nich może nawet kilka lat. Wszystko, co musisz zrobić, to zakupić w sklepie środek do czyszczenia z niskim stężeniem amoniaku w składzie. Większość z takich produktów będzie zawierała pomiędzy 4 a 10 procentami amoniaku, co powinno być wystarczającym stężeniem do wyczyszczenia palników, kratek i grilla. Jeśli masz silnie zabrudzone sprzęty, kup produkt z wyższym stężeniem amoniaku. Płyn z amoniakiem o stężeniu wyższym niż 10 trudno będzie jednak znaleźć, a poza tym jest niebezpieczny.

2
brudne palniki
Jak stosować amoniak do czyszczenia kratek i palników?

Włóż kratki i palniki do worka foliowego z zamknięciem i spryskaj je roztworem amoniaku. Nie szkodzi, jeśli nie dotrze do każdego miejsca, gdyż to opary amoniaku mają działanie czyszczące, nie sam płyn. Zamknij worek, potrząśnij nim i pozostaw na noc. Jeśli chcesz wyczyścić kilka rzeczy naraz lub też masz do umycia kratkę z grilla, użyj większego worka, ale pamiętaj, aby był on szczelnie zamknięty. Po skończonym namaczaniu załóż rękawiczki ochronne i wyjmij sprzęty z worka, a następnie wytrzyj je gąbką. Jeśli wciąż istnieją miejsca, na których widnieje brud, włóż dany przedmiot z powrotem do worka, dodaj więcej amoniaku i pozostaw na następnych kilka godzin.

3
czyszczenie amoniakiem
Ostrzeżenie: bądź ostrożna używając substancji chemicznych

Amoniak działa cuda w przypadku nawet najbardziej zabrudzonych palników czy kratek, jednak trzeba pamiętać, że jest to silnie działający środek chemiczny. Trzymaj swój nowy środek do czyszczenia z dala od oczu i zawsze używaj go w dobrze wentylowanych pomieszczeniach. Używaj rękawic ochronnych za każdym razem, gdy go dotykasz. Ponadto, NIGDY nie mieszaj go z wybielaczem, gdyż tworzą razem toksyczne gazy.

4
art/2016/26481_162942_big.jpg
Jak utrzymywać palniki i kratki w czystości?

Zamiast czekać miesiącami aż kawałki jedzenia i tłuszczu zagnieżdżą się na dobre na twojej kuchence i palnikach, spróbuj delikatnie zeskrobywać plamy folią aluminiową. Doskonale też nadaje się ona do czyszczenia kratek z grilla.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Komentarze (15)

* Pola wymagane

Niuniaab
17.04.2019
Panie Johny, Polki sprzątają dobrze, bo wyniosły to z domu, a nie z socjalu, jak pan pisze. Są osoby, które muszą to robić, nie każdy jest milionerem. A milionerzy są bałaganiarzami.
marroz55
27.10.2016
Zamiast szukać po sklepach amoniaku, można użyć moczu.
Baśka
27.10.2016
jesli ktos wie, jak takie preparaty nazywaja sie i gdzie to można kupic to prosze o podpowiedż
Johny
27.10.2016
Ja to zatrudniam jakąś Polkę i mi wszytko czyści. Polacy wychowani na socjalu to dobrzy niewolnicy, da im się jakieś 500zł i przywali w podatkach z 90% i pracują na swoich panów aż miło.
Ola
27.10.2016
Co jakis czas mamy tu cudowne, fantastyczne porady jak zrobic coś... NIENORMALNIE! Przecież jest pełno środków do czyszczenia, wcześniej tez pisali np. o rozpuszczaniu czekolady suszarką (!) i co chwile takie banialuki. To może jednak używać do czegoś środków właściwych do tego? A jak nie, to wysuszajmy czerep po myciu włosów opalarką. Szybciej, skuteczniej i ....
Gość 1234
27.10.2016
Jak można doprowadzić do takiego syfu?
tw bolek
27.10.2016
Najwięcej amoniaku jest w szczynach i ja tak robię ,oczywiście jak żona nie widzi.pozdro
as
27.10.2016
Kupić indukcję i problem znika.
Hanys
27.10.2016
Może ktoś podać, gdzie taki amoniak kupić?. Szukałem w różnych sklepach, ale zero efektu. Może ktoś wie jak jako produkt finalny to się nazywa?.
Grzegorz
27.10.2016
Nie znalazłem tak dużej torebki strunowej, żeby zmieścić do niej swoją kratkę z pieca. Co więcej na zdjęciach są grzałki typowe z amerykańskich pieców elektrycznych i jeszcze takich w polsce nie widziałem.