mycie okien

3 przepisy na domowy płyn do mycia okien

katja - specjalista Tipy.pl
mycie okien
1 z 4
Płyn do mycia okien to jeden z najczęściej uczulających środków czystości, być może dlatego, że gdy go rozpylamy część osadza się na twarzy, a resztę nieuchronnie wdychamy. Na szczęście istnieją sprawdzone naturalne sposoby, które pozwolą nam umyć okna bez ryzyka skutków ubocznych. Skutecznie spełnią swoje zadanie pozostawiając szyby czyste i bez smug. Oto przepisy na 3 najlepsze domowe płyny do mycia okien.
1
mycie okien
Ocet i woda
Ocet to bardzo silny środek czyszczący, który usuwa brud i kurz oraz rozpuszcza tłuste plamy. Nie jest toksyczny, więc bez obaw możemy go stosować tam, gdzie są małe dzieci i zwierzęta.

Żeby zrobić własny płyn do mycia okien na bazie octu musimy zmieszać 1 szklankę octu z 1 szklanką wody. Całość przelewamy do butelki z atomizerem. Wystarczy spryskać szyby i przetrzeć je ściereczką z mikrofibry lub papierowym ręcznikiem.
2
płyn do szyb
Amoniak i spirytus salicylowy
Ten preparat doskonale poradzi sobie z bardziej zabrudzonymi szybami, w szczególności gdy chcemy usunąć z nich tłuste odciski palców.

Do jego przygotowania będziemy potrzebować 50 ml spirytusu salicylowego, 1/2 szklanki amoniaku,1 łyżeczkę płynu do mycia naczyń i wodę.

Dużą, 4-litrową butelkę napełniamy w 3/4 wodą. Dodajemy spirytus salicylowy i amoniak. Dopełniamy wodą i dodajemy 1 łyżeczkę płynu do mycia naczyń. Całość delikatnie wstrząsamy i przelewamy do butelki z atomizerem.
3
mycie okien domowym płynem
Spirytus salicylowy i ocet
Jeśli twoje okna są bardzo brudne, umyj je mieszanką spirytusu salicylowego (alkoholu izopropylowego), octu i wody. Alkohol usunie z szyb tłuste ślady lepiej, niż czysty ocet i szybko wyparuje minimalizując ryzyko pozostawienia smug.

Będziesz potrzebować 1 szklanki spirytusu salicylowego, 1 łyżki octu i 1 szklanki wody. Wszystkie wymienione powyżej składniki zmieszaj w butelce z atomizerem. Uważaj, żeby płyn nie wszedł w kontakt z drewnianymi ramami okiennymi, ponieważ zawarty w nim alkohol mógłby je uszkodzić.

UWAGA! Nigdy nie mieszaj wybielacza z octem, amoniakiem, ani spirytusem salicylowym. Dodanie go do którejkolwiek z tych substancji nie zwiększy jej skuteczności, a może nam poważnie zaszkodzić. Na skutek zmieszania tych substancji wytworzy się gaz chlorowy, który jest niezwykle niebezpieczny dla ludzi i zwierząt.

WSKAZÓWKI
Pamiętaj, żeby podpisać każdą butelkę z płynem zaraz po jego przygotowaniu. Trzymaj preparat poza zasięgiem dzieci i zwierząt.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

szyba matowa
czyszczenie żaluzji
ocet w buteleczce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane