dysk twardy

Jak odzyskać dane z uszkodzonego dysku?

olaa - specjalista Tipy.pl
dysk twardy
1 z 4
Twój dysk został uszkodzony w najmniej odpowiednim momencie? Jeżeli stworzyłeś kopie wszystkich danych znajdujących się na nim, to możesz spokojnie zająć się wymianą sprzętu. Jeżeli nie zdążyłeś ich skopiować, to zaczyna się problem. Oczywiście możesz zadzwonić do odpowiedniej firmy zajmującej się odzyskiwaniem utraconych danych, ale możesz również spróbować zrobić to samodzielnie. Jeżeli ci się uda, to zaoszczędzisz sporą kwotę, gdyż usługi odzyskiwania danych nie są wcale tanie. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić?
1
dysk w torebce strunowej
Dysk umieść w szczelnie zamykanej torebce strunowej. Następnie pakunek umieść w kolejnej torebce. Jest to konieczne, aby zabezpieczyć go przed wilgocią. Tak przygotowany pakunek włóż do zamrażalnika na 12 godzin.
2
mrozony dysk
Po tym czasie podepnij dysk do komputera i spróbuj skopiować dane. Nie wszystkie mogą być dostępne. Jeżeli nie odzyskasz wszystkich danych, cały proces powtórz tyle razy, ile będzie konieczne.
3
dysk twardy
Na jakiej zasadzie działa odzyskiwanie danych? Dysk twojego komputera zbudowany jest z wirujących dysków, do których przylega “głowica” podobna do igły w gramofonie. Kiedy uszkodzony dysk jest zamrażany, odległość pomiędzy dyskami i “igłą” zmniejsza się, przez co dane ponownie są dostępne. Kiedy dysk zaczyna się nagrzewać odległość znów się zwiększa i dane ponownie zostają utracone. Dlatego proces może wymagać powtórzenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

dysk twardy
dysk twardy
dysk twardy

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

alex
09.11.2016
Większych bzdur dawno nie czytałem. Zamrażanie działać może tylko na płytkę z elektroniką, bo z odległościami głowic do dysków to autor mocno popłynął . Poza tym po zamrożeniu na dysku osadzi się szadź co skutecznie uniemożliwi odczytanie czegokolwiek. Jeśli dysk nie upadł w czasie pracy to padła płytka z elektroniką. Jak upadł to głowica starła wyspy magnetyczne i nikt niczym tego nie odtworzy!
anonim
09.11.2016
stek bzdur
Że kur#a co???
09.11.2016
Gorszego poradnika w życiu nie widziałem. Powodzenia w odzyskiwaniu danych po takim "zabiegu".
Johny
09.11.2016
Autor nie dosyć, że niema pojęcia o zapisie danych, to jeszcze proponuje szkodliwe rozwiązania. Takie mrożenie może spowodować potem gigantyczne szkody i bardzo drogie koszty odzyskiwania danych.
Proponuję autorowi iść do szkoły zamiast czytać głupoty w internecie i potem pisać szkodliwe porady.
Jajco
09.11.2016
Jestem w 100% pewien, że firmom odzyskującym dane nie ubędzie ani jeden klient.
in4matix
09.11.2016
Aż szkoda komentować takich bzdur. Jak poleciała elektronika (najczęściej w 2,5 cala) albo mechanika (ramię głowic), to zamrażanie nic nie da. Natomiast jeśli jest uszkodzony system plików albo jeśli tylko dysk "jest czytany w BIOS", to można to zrobić bez mrożenia.
ja
09.11.2016
Bzdury
Rany boskie !
09.11.2016
Jezus Maria !
wladek
09.11.2016
Kto wierzy w głupoty z zamrażaniem dysku, niech kupi sobie gumowy młotek i stuknie się w czachę. Gumowy MOŻE nie uszkodzi czaszki, w której znajduje się 99% straconych danych..
Arczi
09.11.2016
A czy z fusów mogę przepowiedzieć numery w totolotku?