agencja reklamowa, praca w agencji, jak dostać pracę w agencji, account executive, akant

Jak dostać pracę w agencji reklamowej?
KarolinaK - specjalista Tipy.pl

Agencje potrzebują bardzo różnorodnych specjalistów: grafików, copywriterów, strategów, accountów, traffic managerów.I Ty możesz znaleźć pracę w lokalnej agencji,o ile poprawnie i oryginalnie zareklamujesz swoją wiedzę, umiejętności, jak i doświadczenie.Poniżej kilka wskazówek, które Ci pomogą otrzymać wymarzona posadę.
P

* otwartość
* ciekawość
* inicjatywa
* pracowitość

1
Już na studiach poszukaj praktyk w branży marketingu, nawet darmowych.Dzięki temu zrobisz pierwszy krok na ścieżce Twojej kariery.Przeglądaj serwisy Twojej uczelni.Często sami pracodawcy zgłaszają się z ofertami letnich praktyk.Wykaż się inicjatywą i wyślij swoje oferty do interesujących firm.
2
Czytaj serwisy internetowe poświęcone kampaniom reklamowym.Oglądaj reklamy, zapisz się na kursy poświęcone tej tematyce.Zapoznaj się z bibliami marketingu: "Ogilvy o reklamie", "Marketing" Kotlera itp.
3
Rozwijaj swoje umiejętności w zakresie komunikacji międzyludzkiej, negocjacji w biznesie, asertywności.
4
Byłoby wyśmienicie, gdybyś wysłał CV, odbył rozmowę i rozpoczął pracę dla największych marek.Jednak w rzeczywistości jest to bardzo trudne. Dlatego rozpocznij pracę od najniższego stanowiska, z mniej ciekawymi projektami.W końcu musisz zdobyć pierwsze doświadczenie.
5
Jeśli jesteś zainteresowany praca w dziale kreacji, przygotuj swoje portfolio.Wymyśl logo dla istniejących już firm.Poszukuj briefów w internecie i na ich podstawie stwórz key visual (główny motyw kampanii).Dzięki temu, podczas rozmowy wykażesz się inicjatywą i pokażesz na co Cię stać.Nawet jeśli otrzymasz krytykę, to będziesz wiedział, czego należy unikać.W końcu będziesz rozmawiał z osobą, która już tam pracuje.
6
Wyślij swoje CV do kluczowych osób. Z notatek prasowych, które są publikowane w Internecie dowiesz się kto jest dyrektorem kreatywnym, dyrektorem strategii,dyrektorem działu obsługi Klienta. Wyślij swoje CV do osoby zarządzającej działem do którego aplikujesz.Nie dzwoń do nich z ciągłymi pytaniami"kiedy mogę spodziewać się odpowiedzi".To naprawdę zapracowani ludzie, często koordynujący kilka projektów na raz.
7
Spotkaj się ze swoimi znajomymi, którzy już pracują w branży.Jeżeli nikogo takiego nie znasz, zapisz się do stowarzyszenia, organizacji lub odwiedź eventy poświęcone tej tematyce i nawiązuj kontakty.Nie siedź z założonymi rękami, pracodawca sam Cie nie odnajdzie.Co więcej, wszyscy szukają osób z polecenia, być może i ktoś poleci Ciebie.Dlatego jeżeli masz coś do zaoferowania, koniecznie zaproponuj swoją pomoc.Ludzie lubią odwzajemniać się, pamiętaj o tym!
8
Znajdź pracę w sprzedaży.Dzięki temu wypełnisz lukę jako brak doświadczenia w agencji i będziesz mógł startować na stanowisko accounta, od którego przede wszystkim wymaga się umiejętności pracy z ludźmi
9
Marzysz o karierze w agencji reklamowej?Jesteś pełen entuzjazmu i naprawdę chcesz to robić?Oglądasz reklamy w telewizji i myślisz: "Ja bym zrobił to lepiej?".Jesteś pracowity i byłbyś w stanie pracować nadgodziny zamiast mieć ciepła posadkę od 9 do 17?Odpowiedz sobie na te pytania i zastanów się czy na pewno chcesz kształtować swoją karierę w kierunku reklamy.Jeśli szczerze odpowiesz sobie "tak jestem gotowy", będziesz musiał przekonać do tego swojego potencjalnego pracodawcę.Nawet w dzisiejszych czasach kryzysu, pracodawcy szukają właśnie ludzi pełnych entuzjazmu, pasji i ambicji.W taki sposób oni sami rozpoczynali pracę w tej branży i Twój zapał im o tym przypomni.
?

Wskazówki
* nie wystarczy tylko chcieć, musisz udowodnić, ze pasjonuje Cię reklama
* bądź wygadany i pokonaj nieśmiałość

Strona 1 z 2

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mariola.skoneczna
18.03.2019
Trzeba się marketingiem zacząć interesować już na studiach :)