naciągnięty mięsień

Jak leczyć naciągnięty mięsień?

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl
naciągnięty mięsień
1 z 7
Naciągnięcie mięśnia może być bardzo bolesne. Dolegliwość ta może dać się nam we znaki nawet podczas wykonywania podstawowych czynności. Dzieje się tak wówczas, gdy nadmiernie chcemy wykorzystać nasze mięśnie i zbytnio je naciągamy. Może to prowadzić do znacznie poważniejszych powikłań. Najskuteczniejsze leczenie to przyjmowanie ibuprofenu i naprzemienne, ciepłe i zimne okłady. Poniżej znajdziesz dokładniejsze wskazówki.
1
postępowanie w przypadku naciągnięcia mięśnia - 1
Zaprzestań wykonywania czynności, które wywołały u ciebie naciągnięcie mięśnia. Z pewnością będziesz wiedzieć, kiedy to się stało. Będziesz odczuwać ostry i przeszywający ból.
2
Podczas pierwszych 24 godzin od wystąpienia urazu stosuj zimne okłady. Najlepsze do tego celu będą kostki lodu zawinięte w ściereczkę. Przytrzymaj lód na bolącym miejscu przez 20 minut z 5 minutowymi przerwami. Teraz odczekaj około pół godziny i ponownie przyłóż lód. Po upływie 24 godzin możesz stosować na przemian zimne i gorące okłady. Gorący okład połóż na obolały mięsień na około 20 minut, poczekaj około 30 minut i następnie przyłóż na 20 minut lód.
3
Jeśli ból jest bardzo dokuczliwy, możesz sięgnąć po leki zawierające w swym składzie ibuprofen. Przyjmuj je w odstępach czterech do sześciu godzin. Normalna dawka to około 2 tabletki. Są to leki niesteroidowe, które pomogą ci zmniejszyć ból i stan zapalny.
4
Przez około trzy dni nie nadwyrężaj mięśnia. Staraj się ograniczyć wszelki ruch. Chodzi bowiem o to, by wyleczyć mięsień do tego stopnia, by mógł normalnie funkcjonować. Mięśnie będą się goić znacznie szybciej, gdy pozwolisz im na odpoczynek już we wczesnym stadium uszkodzenia.
5
Jeśli po kilku dnach zaczynasz czuć się lepiej, zacznij powoli rozciągać mięsień. Rozciąganie go przyspiesza krążenie, co zdecydowanie pomaga w procesie leczenia.
6
Terapia wodna może być bardzo pomocna w procesie leczenia. Podczas pobytu w basenie czy jacuzzi powoli napinaj i rozluźniaj mięsień. Tę sama czynność możesz wykonać także w domowych w warunkach w wannie.
?

Wskazówki
* Dalsze nadwyrężanie uszkodzonego mięśnia może doprowadzić do poważnych uszkodzeń.
* Jeśli ból po kilku dniach nie ustąpi, skonsultuj się z lekarzem.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

testosteron
Mierzenie klatki piersiowej
Pompki

Podobne porady

Komentarze (13)

* Pola wymagane

PiotrKowalski
08.05.2016
W przypadku naciągniętego czy naderanego mięśnia trzeba przede wszystkim natychmiast zaprzestać treningu. Ja zawsze stosuję Dip Rilif, który chłodzi obolałe mięśnie i działa przeciwbólowo. Przy naciągnięciu mięśni ból może występować nawet kilka tygodni więc należy uzbroić się w cierpliwość i wracać do treningów stopniowo.
emka
07.03.2016
myślę , że tak. Najważniejsze, żeby nie rozciągać na siłę. Poza tym polecam żelki chłodzące oraz traumon w żelu lub sprayu. Ja od momentu zerwania mięśnia stale rozciągam się po wysiłku i jak na razie wszystko jest okej.
Dzięki wam wszystkim, którzy dzielicie sie swoimi doświadczeniami w tym temacie !!
pozdrowienia !
ASIA
07.03.2016
Naciągnelam sobie mięśnie łydek z tylu na balecie mięśnie łydek bola mnie juz 2 dzień a jutro mam trening... czy mogę normalnie stawać "na palcach" i się rozciągać? Nic mi się nie stanie?
dejwid
02.03.2016
Majac 14 i 15 lat trenowalem biegi jak na swoj rocznik bylem bardzo dobry . juz mialem jechac na mistrzostwa polski młodzikow ale... No wlasnie... A wiec jakies tam zawody w łodzi bieg na 60 metrów na rks-ie. Jak zawsze rozgrzewka wszystko ladnie pieknie pierwszy bieg zaliczony. A za jakis czas mial byc finalowy wiec kolejna rozgrzewka i ruszamy... 3 metry przed metą i trach poszedl miesień nie wiem czy byl naderwany czy zerwany w kazdym bądź razie bol okropny. Upadlem musieli mi pomagac zeby isc na krzesło. Od trrenera opierdziel ze nie rozgrzany kazal ni smarowac mascia okladac wata i owijac folia spozywcza na treningi kazal chodzic i truchtac . przez dwa tygodnie nie moglem chodzic . bol co jakis czas powracal . w dodatku zalatwilem druga noge. Przyszlo co do czego to zaczalem powoli trenowac pilke nozna a tam miesien wyleczylem. Dodam ze wiele osob mi mowilo ze potrzebne mi lampy/naswietlenia ale trener nic z tego sobie nie robil i w ten sposob pozegnalem sie z biegami dystansowymi..
ilonafilon
04.02.2016
Nadciągnięty mięsień to chyba jedna z najczęstszych kontuzji. Należy też do kategorii tych najbardziej uciążliwych. W ostatnim czasie doszło do sytuacji, że nadciągnęłam mięsień podczas ćwiczeń indoor walking. Nie powinno do tego dojść. Ograniczyłam ćwiczenia przez tydzień, aby wszystko wróciło do normy. Nie nadwyrężałam nogi, ale po tygodniu nadal odczuwam lekki ból. Mam nadzieję, że mi się nic nie odnowi i że w końcu będę mogła powrócić do normalnego trybu ćwiczeń. Przerwa jest dobra, ale na kilka dni, a nie ponad tydzień.
Marcin
14.01.2014
Czy smarowanie FAstum żel to dobry pomysł?
MartaFor
31.10.2013
Naciągnęłam mięsień uda bo marszobiegu 20km, nie wiedziałam że to tak cholernie będzie bolało. Iść nie mogę, no nie daje rady chodzić prawie, silny ból mi dokucza... starałam się nie zwracać na to uwagi ale naprawdę boli ;o
Spróbuje zastosować w/w pomysły :)
tomek
12.09.2013
wczoraj na trreningu ( trenuję piłkę nożną ) naciągnąłem mięsień. Ból jest jeszcze znośny, ale chciałbym żeby mięsień doszedł jak najszybciej do sprawność, gdyż zależy mi na treningach. Ktoś da jakieś rady? :)
emka
15.03.2013
dołożę swoje dwa grosze w tej bardzo bolesnej sprawie.
Z naderwanym mięśniem dwugłowym uda (prawego) walczyłam od polowy lutego. Bol nieprzeciętny, trudności przy wykonywaniu jakiekolwiek czynności (siedzenie, stanie, leżenie, siadanie, wstawanie). jednym słowem koszmar. Szukałam w necie informacji na temat tego jak postępować i dlatego pisze, bo może sie to komuś po prostu przydać. W pierwszej fazie faktycznie , w miarę możliwości należny unikać przeciążenia nogi. Ja niestety musiałam codziennie chodzić do pracy co było bardzo dokuczliwe. ale cóż taki los. Kolejna rzecz to zimne okłady, do tego przyda się i kawałek schabowego z zamrażalki lub dostępne żele, które rzeczywiście przynoszą ulgę. Ważne jest, żeby tez obserwować nogę, bo gdy dochodzi do tego wyraźna i nieschodząca przez dłuższy czas opuchlizna to może sie jednak okazać, ze to cos więcej niż naciągniecie mięśnia. W tym przypadku sa bowiem 3 rodzaje urazu - naciągniecie, naderwanie i zerwanie. Kazda z nich wiąże sie ze wzrostem bólu. zerwanie podobno jest porownywale do bolu porodowego. u mnie bylo to naderwanie, konsultowałam sie ze znajoma fizjoterapeutka, ktora zaleciła mi, żeby w miarę możliwości po kilku dniach zacząć sie rozciągać. W moim przypadku rozciąganie zaczęłam po 3 tygodniach, wcześniej podejmowałam proby (nieskuteczne). Moja rada - należny uważać na łydkę i druga nogę. Jeżeli się kuleje, chodzi w nienaturalny sposób przez dłuższy czas, to można sobie załatwić dodatkowa atrakcje, a tego nie chcemy. Do lekarza się nie udałam, gdyż mój rodzinny jest cienki w te klocki, szkoda czasu. Poza tym, można tez zrobić usg, co da obraz uszkodzenia miesnia. Maście - ja używałam Trymolu. Dobre sa maści chlodzace. Na taki uraz faktycznie nie ma leku, chyba ze liczą sie leki przeciwbólowe, których sobie nie żałowałam. Moge jeszcze dodać, ze jestem osoba aktywna, biegam, jeżdżę na rowerze itp jednak ten rodzaj kontuzji dopada nie tylko aktywnych, poza tym możne sie przydarzyć np. gdy wysiadamy z autobusu czy tez wstaniemy. U mnie nie miało to związku ze sportem ale z ... wieszaniem pieruńskich firanek. tyle ode mnie. Wytrwałości i cierpliwości! wiosna niedaleko, wiec mam nadzieje, ze juz niedługo nie będę kaleka. pozdr.
romi
23.01.2013
Ahahahaha, Dymek to mnie rozśmieszyłeś teraz... Wczoraj grałeś i naciągnąłeś ale jakimś cudem boli już od tygodnia ;D