naderwany mięsień - leczenie

Jak leczyć naderwany mięsień?

ProsportProsport - specjalista Tipy.pl

Naderwanie mięśni, znane także jako naciągnięcie, występuje wówczas, gdy mięsień jest zbytnio rozciągnięty. Kontuzja ta wiąże się z wielkim cierpieniem i długotrwałym bólem.

Wyróżniamy 3 stopnie naderwania mięśni:

1. Łagodna dolegliwość często nie ograniczająca naszej sprawności,  ból przechodzi bardzo szybko.
2. Umiarkowany dyskomfort uniemożliwiający wykonywanie skomplikowanych działań ruchowych. Może objawiać się także umiarkowanym obrzękiem i zasinieniem skóry.
3. Ciężkie obrażenia, które mogą powodować znaczny ból, objawiający się częstym skurczem mięśni i obrzękiem, a nawet licznymi siniakami.

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak leczyć naderwany mięsień.

1
Zalecany jest odpoczynek we wczesnej fazie odbudowy mięśnia, trwający od 1 - 5 dni w zależności od stopnia nabytego urazu. Uruchomienie zazwyczaj nie jest konieczne i może być potencjalnie szkodliwe. Dlatego też przed podjęciem jakichkolwiek działań musisz zasięgnąć opinii specjalisty, by uniknąć zesztywnienia mięśni.
2
Stosowanie okładów z lodu pozwala na zmniejszenie obrzęku, krwawienia i bólu. Po zastosowaniu kuracji lodowej powinniśmy delikatnie i z czuciem rozpocząć rozciąganie mięśni. Zabieg ten możemy powtarzać bardzo często, ale nie powinien on trwać dłużej, niż 15 minut.
3
Stosowanie leków przeciwzapalnych i przeciwbólowych zmniejszy obrzęk i złagodzi bolesne dolegliwości. Musimy jednak pamiętać o tym, że leki te mają niepożądane skutki uboczne i na ich zażywanie potrzebujemy zgody lekarza.
4
Dzięki ćwiczeniom rehabilitacyjnym szybko odzyskamy dawną sprawność fizyczną. Ćwiczenia pozwolą nam na regenerację i wzmocnienie mięśni. Mięśnie staną się silniejsze i bardziej elastyczne.
5
Po urazie mięśni ważne jest, aby przed przystąpieniem do ponownego wysiłku sportowego w pełni odzyskać siły. Jeśli mięśnie nie będą mocne, możesz ponownie doznać kontuzji. Mocniejsze mięśnie to mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji.
6
Wpływ ciepła. Najnowsze badania wykazały, że temperatura może mieć wpływ na sztywność mięśni. Jeśli będziemy utrzymywać wysoką temperaturę ciała i mięśni, ryzyko wystąpienia kontuzji ulegnie znacznemu zmniejszeniu.
7
Unikaj przemęczenia mięśni. Daj im czas na odpoczynek i odbudowę. Zmęczone mięśnie są bardziej podatne na urazy. Szczególną ostrożność powinni zachować sportowcy, zwłaszcza gdy czują, że ich mięśnie są już zmęczone.
8
Przed rozpoczęciem działań, które mogłyby narazić Cię na jakąkolwiek kontuzję, nie zapomnij o kilkuminutowej rozgrzewce lub ćwiczeniach profilaktycznych. Twoje mięśnie samoczynnie się rozluźnią, co zapobiegnie ich naderwaniu i towarzyszącemu temu bólowi. Zmniejszy to możliwość ponownego zerwania lub naciągnięcia mięśni.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

wiązania snowboardowe
wiązania snowboardowe
Freeride

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

cyc
30.01.2011
bardzo pomocne i rozsadnie wyjasnione