teflon

Co musisz wiedzieć o teflonie?

grzes_s - specjalista Tipy.pl
teflon
1 z 4
Teflonowe patelnie znajdziemy w niemal każdym domu. Pokochaliśmy je, bo bez względu na to, co na nich przygotowujemy, nie musimy martwić się o przywieranie produktów. Czy są one jednak bezpieczne? Jeżeli chcesz wiedzieć, jaki wpływ na nasze zdrowie ma teflon, to koniecznie przeczytaj dalszą część artykułu.
1
patelnia teflonowa
Jak wskazują badania, teflon pod wpływem wysokiej temperatury wydziela gazy i inne substancje, które mogą okazać się niebezpieczne dla naszego zdrowia. Po ogrzaniu do 360 stopni Celsjusza, teflon wydziela kwas perfluorooctowy, który jest czynnikiem rakotwórczym. Może wydawać się, że jest to na tyle wysoka temperatura, że jesteśmy w pełni bezpieczni. Niestety nic bardziej mylnego. Gazem ziemny, który wykorzystujemy w kuchenkach gazowych może spalać się w temperaturze około 900 stopni Celsjusza. Nagminne używanie patelni teflonowych może również sprzyjać niepłodności.
2
patelnie
Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że teflon jest wykorzystywany między innymi do produkcji odzieży, lakierów do paznokci, zmywaczy, okularów, mebli czy dywanów. W tych przypadkach teflon jest zupełnie bezpieczny, ponieważ trujące substancje wydzielane są przy temperaturze 360 stopni.
3
smażenie na teflonie
Jeżeli koniecznie chcesz używać patelni z powłoką teflonową, najlepiej korzystać z nich przy niskich temperaturach, aby zmniejszyć ryzyko powstania trujących lub rakotwórczych substancji. Musisz jednak wiedzieć, że teflon nagrzewa się bardzo szybko. Możesz również używać teflonu do pieczenia w niskich temperaturach. Nie daj się jednak zwieść reklamom, mówiącym, że dana firma ma patent na całkowicie stabilną formę teflonu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Patelnia
wyposażenie kuchni
Wykrawaczki

Podobne porady

Komentarze (23)

* Pola wymagane

.
27.10.2016
Czytając rewelacje na Interii ryzykujesz opuchliznę mózgu!
Batman
26.10.2016
Teflon z patelni znika z czasem czyli zjadamy go!-nie oszukujmy się,wolę patelnie metalowe tylko trzeba umieć na nich smażyć.
pavv
26.10.2016
Pitolenie. Spróbujcie patelnię teflonową nagrzać na kuchence do 360 st. W życiu wam się nie uda. Max co osiągniecie to 300 st.C.
Kucharz
26.10.2016
Zaraz koło strasznego artykułu reklamy patelni blaszanych,drogich,producent teflonowych powinien podać do sądu, a żeby cygańskie patelnie dowiodły na jakich i czyich badaniach odstraszają konkurenta.
Gnomish
26.10.2016
Znowu jakaś niedojda napisała artykuł. Od kiedy na patelni smaży się w 360 stC? Jeszcze nie widziałem rozkładającego się teflonu który by dawał takie produkty rozkładu.Od tego jest patelnia żeby produktów żywym ogniem nie traktować. Polecam przed napisaniem artukułu przeczytać coś w tym temacie zanim się takie brednie wypisze. "Czysty poli(tetrafluoroetylen) topi się w temperaturze 327 °C, ale wykazuje bardzo dużą lepkość niepozwalającą na przetwórstwo typowe dla termoplastów. W temperaturze ok. 260 °C przechodzi z fazy krystalicznej do fazy ciekłokrystalicznej, w której staje się przezroczysty i dość miękki, ale nie płynny." - cytat za wikipedią. Gdzie więc jeszcze do 360 stC?
hmmm
26.10.2016
Co za bzdury. Punkt dymienia tluszczu yzywanego do smazenia to 180 - 230 stopni w zaleznosci na czym smazymy. Powyzej tluszcz zaczyna dymic. Do 360 stopni wieeeele brakuje. Skoro tluszcz nie dymi to znaczy ze nie ma 300 stopni, a skoro tluszcz nie ma to teflon tez nie ma. I temperatura spalania propan butanu nie ma nic do rzeczy, poniewaz tluszcz odbiera temperature z patelni obnizajac ja. Na tej samej zasadzie mozna zagotowac nad ogniem wode w papierowym pudelku. woda odbierze temperature z pudelka i nie pozwoli mu sie zapalic.
heh
26.10.2016
bp
26.10.2016
Od pewnego czasu możemy sie dowiedzieć z portali że ogólnie wszystko źle robimy. Źle gotujemy, jemy, pracujemy reasumując żyjemy. A wiecie co ? A gońcie się. Tak jak przestajemy powoli oglądać telewizję ze względu na liczbę bzdur tam emitowanych tak przestaniemy czytać info na portalach. Też są g-no warte.
lesio
26.10.2016
Na te wszystkie mądrości odpowiem cytatem z Wańkowicza : "...cukier krzepi, wódka lepiej..." . Jeszcze pamiętam jak stado przemadrzałych uczonych wrzesczała o szkodliwości jedzenia jajek i szkodliwości uzywania masła . Potem im sie w główkach przewróciło (albo zmienił sponsro) i zaczeli tweirdzic zupełnie cos przeciwnego. Ja powiem tak -swój rozum mam i go umiejętnie używam, czytam wszystko ze zrozumieniem a moja duża matura pozwala mi przetrwać w tym popieprzonym świecie.
Racuch
26.10.2016
Proszę o dokument wyników badań. Pierdzielenie o szopenie, był program w TV i sprawdzali patelnie teflonowie. O ile dobrze pamiętam to byli pogromcy mitów.