smazone tofu

Jak przyrządzić smażone tofu?

lucy - specjalista Tipy.pl
smazone tofu
1 z 5
Tofu jest substytutem białka dla wegetarian, który może mieć zarówno gęstą, jak i kremową konsystencję. Wykazuje dużo właściwości zdrowotnych i istnieje niezliczona ilość sposobów jego przyrządzania.
1
Będziesz potrzebować 1 opakowanie średniego do gęstego tofu. Sprawdź datę ważności. Tofu po pewnym czasie się przeterminuje – jeśli brzydko pachnie, to z pewnością tak właśnie się stało. Świeże tofu praktycznie nie ma zapachu.
Szukaj tofu z zawartością wapnia lub dodatków odżywczych.
Zawsze dobrze jest kupować organiczne tofu, jeśli to możliwe, ponieważ uprawy soi poddawane są opryskom pestycydami.

Przechowywanie: po otwarciu serka przechowuj go w zakrytym pojemniku. Umieść go w nim, a następnie napełnij go wodą (tak, by przykrywała tofu). Szczelnie zamknij. Przez następne dni, gdy będziesz jeść ser, wymieniaj wodę.
2
Jeśli kupiłaś sprasowane tofu, możesz ominąć ten krok i przejść do następnego. Jeśli nie, otwórz opakowanie i wylej całą wodę. Włóż osuszone tofu do miski z płaskim dnem.
Przykryj tofu ręcznikiem papierowym (złóż go do rozmiaru sera). Następnie na górę połóż ciężki przedmiot. Po 5-10 minutach zdejmij obciążenie i delikatnie osusz ser.
Połóż sprasowane tofu na desce do krojenia. Pokrój je w dwucentymetrowe plasterki. Odstaw.
3
Aby uzyskać lekkie i chrupiące ciasto, zmieszaj następujące składniki w misce:
5 łyżek nasion sezamu
4 łyżki skrobi kukurydzianej
4 łyżki mąki LUB mąki ryżowej lub bezglutenowej
1/2 łyżki soli
opcjonalnie: 1/4 łyżeczki białego cukru (dzięki temu pozbędziemy się gorzkiego smaku)
W tym przepisie będziesz też potrzebować około 1 szklanki oleju rzepakowego lub innego oleju roślinnego do smażenia.
Obtaczaj kostki tofu w misce zawierającej miksturę z mąki i sezamu do momentu aż będą całkowicie zakryte.
4
Wlej 1/2 do 1 szklanki oleju rzepakowego lub innego oleju do smażenia do woka lub na małą patelnię. Warstwa oleju powinna mieć około 2 centymetrów. Rozgrzej olej. Teraz możesz umieścić kawałki obtoczonego w mące tofu na patelni. Zmniejsz grzanie i smaż. Przy pomocy szczypców przewróć serek na drugą stronę po upływie 1 minuty. Tofu jest gotowe, jeśli ma kolor brązowozłoty.
Kiedy tofu uzyska taki kolor ze wszystkich stron, wyjmij go z oleju i połóż na ręczniku papierowym lub chłonnej ściereczce i pozostaw do wystudzenia.

Tofu najlepsze jest na gorąco. Zewnętrzna jego część będzie chrupiąca, a środek miękki.
Podawaj ze słodkim sosem tajskim chilli, który można zakupić w większości sklepów spożywczych LUB tajskim sosem/dipem z orzeszków ziemnych. Sos z orzeszków powinien być ciepły lub o temperaturze pokojowej. To doskonała uczta wegetariańska!
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Beata
17.02.2019
Tofu substytutem białka? Przecież to produkt (jak wiele innych), który po prostu zawiera białko, a nie jego substytut .
Kasia
17.02.2019
Byłam wegetarianką ponad ćwierć wieku - ta dieta dopuszcza i nabiał (produkty mleczne, jajka) jak i miód. Nie je się po prostu tego, co wymaga zabicia zwierzęcia, a więc mięsa.
Maciej Żmuda
08.01.2019
Czosnek i cebula są jak najbardziej w porządku w diecie wegetariańskiej. Są pokarmem tabu tylko i wyłącznie wśród nielicznych hinduistów. :) Jest wiele odmian wegetarianizmu - jajka i nabiał też w niż są dopuszczalne.
Georg Lisiecki
06.07.2018
Dziecko,dieta wegetariańska polega na unikaniu pięciu składników : bez mięsa,ryb,jajek ,czosnku i cebuli a także unikania nikotyny ,alkoholu i narkotyków !!! Powyżej piszecie o diecie wegetariańskiej ,ale nie rozumiecie na czym ona polega(ciągle w przepisach pojawiają się jajka !!!).