nadkwasota żołądka - leczenie

Jak leczyć nadkwasotę żołądka?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
nadkwasota żołądka - leczenie
1 z 9
Wiele osób podejmuję terapię lekową w celu szybkiego zobojętnienia nadkwaśności żołądka, ale dla większości ludzi, prawidłowe odżywianie jest najlepszym rozwiązaniem w pokonaniu dolegliwości żołądkowych. Przypadłość ta polega na cofaniu się kwasów żołądkowych do przełyku wywołując ból. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zapobiec nadkwasocie.
1
nadkwasota żołądka - krok 1
Przede wszystkim staraj się jeść często, ale w mniejszych ilościach. Jest to lepsze rozwiązanie niż 3 posiłki dziennie do syta. Małe porcję zmniejszą obciążenie pracy żołądka, ponieważ ten wytwarza mniejsze ilości kwasu solnego potrzebnego do trawienia. Upewnij się, czy Twoje posiłki zapewniają ci dzienna dawkę węglowodanów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Podczas diety najczęściej stosowanymi produktami są: ryż, pieczywo, makaron. Każdy z nich wiąże (zmniejsza) nadmiar kwasu żołądkowego i jest łatwo przyswajalny.
2
nadkwasota żołądka - krok 2
Unikaj tłustych potraw, takich jak dania z fast foodu. Żywność, która jest wysoko nasycona tłuszczami pozostaje dłużej w żołądku, ponieważ potrzebuje więcej czasu, by zostać strawiona. A co za tym idzie, potrzebna jest większa ilość kwasu solnego.
3
nadkwasota żołądka - krok 3
Pamiętaj o tym, by się nie przejadać. Nadmiar jedzenia pobudzi żołądek do intensywniejszej pracy i może wywołać nadkwasotę. Unikaj także lub ogranicz spożycie alkoholu. Pamiętaj o zachowaniu pozycji pionowej przez około 45 min po spożyciu posiłku. Kiedy jednak nadkwasota da się we znaki gdy leżysz, spróbuj kilkakrotnie unieść głowę z łóżka na około 6- 8 cm.
4
nadkwasota żołądka - krok 4
Wiele osób pije mleko przed snem w celu neutralizacji kwasu żołądkowego. Czynność ta jest błędem i przeważnie często kończy się nadkwasotą podczas snu. Picie mleka po posiłku potęguje jeszcze bardziej wydzielanie kwasu żołądkowego. Najlepszym rozwiązaniem dla pozbycia się tej przykrej dolegliwości, jest wprowadzenie diety w swoje życie. Pamiętajmy również o spożyciu kolacji na jakiś czas przed snem. Zapewni Ci to spokojnie przespaną noc.
5
nadkwasota żołądka - krok 5
Błędnym stwierdzeniem jest również fakt, że nadkwasotę żołądka powodują owoce cytrusowe, pikantna żywność czy kawa. Nie musimy ich unikać. Każde jedzenie w zależności od przygotowania może powodować nadkwasotę jeżeli jest pochłaniane w nadmiernych ilościach. Naukowcy z uniwersytetu Stanford stwierdzili, że tylko dwie zmiany zachowań mogą zmniejszyć objawy nadmiary kwasu żołądkowego - jedzenie w mniejszych ilościach i podnoszenie głowy podczas snu.
6
nadkwasota żołądka - krok 6
Nie myśl, że napoje tylko szybko przepływają przez żołądek bez wpływu na wydzielanie kwasu. Może to zaskakujące, ale wiele napojów takich jak piwo, wino czy wódka stymuluje produkcję kwasu solnego. Najgorsze w swych skutkach jest piwo, które w ciągu godziny może podwoić ilość kwasu w żołądku.
7
nadkwasota żołądka - krok 7
Wypróbuj także naturalne suplementy diety (mastika, olejek z oregano) oraz środki z apteki. Leki zobojętniające nadmiar kwasów żołądkowych są tanie i łatwo dostępne. Leki te neutralizują kwasy w żołądku, przez co zmniejszają dyskomfort w przełyku. Naturalne środki mogą wpływać na zmniejszenie produkcji kwasów, co również jest pomocne w leczeniu nadkwasoty. Zanim jednak sięgniesz po tego typu leki, skonsultuj się z lekarzem lub poproś o pomoc farmaceutę.
8
nadkwasota żołądka - krok 8
Możesz sięgnąć również po silniejsze leki, zmniejszające sekrecje kwasów żołądkowych. Udaj się więc do lekarza i powiedz o swoim problemie. Po wykonaniu niezbędnych badań, otrzymasz mocniejsze leki na receptę.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

zgaga
gastroskopia
ból brzucha

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

loko
20.04.2016
Miałem reflux i jeden człowiek powiedział zeby spac wysoko wiec spałem przez pół roku i pozbyłem sie zgagi i refluksu ale tez na czczo piłem sok z cytryny z woda tez mi pomogło
Markrak
12.11.2015
Nie szukajcie daleko - wszystkie ugaszacze z apteki dzialaly w moim przpadku tyko chwilowo.
Postanowilem udac sie do "zrodel" kupilem cala zgrzewke wody mineralnej ZUBER i po tygodniu moglem zapomniec o nadkwasocie. Zuber smakuje wstretnie ale efekty wspaniale (na poczatek proponuje mieszac z woda).
Pozdrawiam
Sam
10.08.2015
Kogo męczy zgaga ? Tych co mają za słabe kwasy żołądkowe !! Branie leków na neutralizację kwasu jest samobójstwem , wprost przeciwnie należy zakwasić żołądek , nie pić przy jedzeniu dopiero około 2 godz po jedzeniu
mur
07.01.2015
lekarstwo w zasięgu ręki......nigdy nie zgadniecie.....ale napiszę wam to JABŁKO i po sprawie, serio
Teresa
03.12.2014
Przez wiele lat meczyly mnie problemy gastryczne lacznie z nadwasota, zazywalam lek omeprazole, ktory tez do konca nie plomagal. Po przeczytaniu paru artykulow i ksiazek postanowilam odsunac produkry zbozowe zastepujac je roznymi nasionami, wszystkie produkty mleczene zastepujac je parowanymi warzywami i owocami(twarde gotowalam). Calkowicie zrezygnowalam z bialego cukru zastepujac go suszonymi owocami. miodem i syropem klonowym. Tluszcze w wystarczajacych ilosciach z miesa oraz oliwy tloczone na zimno+sok z cytryny, ziola i sol morska jako przyprawy do parowanych warzyw. Zastosowalam tez zasade picia zielonej herbaty, wody i innych nieslodzonych napojow dopiero co najmniej 1,5h po posilkach a takze zasade nielaczenia bialek z wewglowodanami w proporcjach jedna czesc miesa, ryby lub jajek ma 3 czesci warzyw. Niektore produkty spozywam wg zasady zgodnej z grupa krwi i pomoglo!!!! Problemy gastryczne calkowicie ustapily.Wszystkim, ktorzy maja podobne problemy zycze dokonywania dobrych wyborow i szybkiego powrotu do zdrowia.
Zrodla:
'Zycie bez chleba'-Wolfgang Lutz.
'Dieta bez pszenicy'-William Davis.
waldek
03.12.2014
Nie napisano o najprostrzej rzeczy co jest już śmieszne, picie zwykłej wody po 1-2 łyki co kwadrans pół godziny. Kwas jest rozrzedzany o połowę i roztwór idzie dalej do układu trawiennego.
Margi
03.12.2014
Całe życie walczyłam z nadkwasotą, mam refluks żołądkowo -przełykowy, od wielu lat byłam na lekach jak nolpaza czy controloc . W końcu przeszłam na wegetariańską ale bez nabiału zupełnie z innych pobudek, a przy okazji miłym skutkiem "ubocznym" jest kompletny brak zgagi od kilku miesięcy :)
mb
03.12.2014
widzial ktos jakiegos lekarza????-ja nie!
Pedro
03.12.2014
Lufka z rana na obroty , lufka w obiad na trawienie , lufka x 2 , przede snem ! Lufka = 100 g angielskiej gorzkiej i po kłopotach na każdej płaszczyżnie !
Jurek
03.12.2014
Mleko przed snem rzeczywiście mi nie służyło (próbowałem jakiś czas), natomiast bardzo mi pomaga kilka łyków kwaśnego kefiru przed położeniem się do łóżka. Być może organizm reaguje na zwiększone zakwaszenie żołądka ograniczeniem wydzielania kwasu solnego?