drzewko szczęścia

Jakie właściwości lecznicze posiada grubosz, drzewko szczęścia?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
drzewko szczęścia
1 z 4
Grubosz, zwany również drzewkiem szczęścia, znajdziemy praktycznie w każdym domu. Niektórych przyciąga jej wygląd, podczas gdy inni uważają, że jest w stanie przyciągnąć pieniądze do domu. Lecz nie każdy wie, że grubosz posiada właściwości lecznicze, które pomogą pozbyć się wielu chorób. Roślina ta ma właściwości przeciwzapalne, przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Czytając nasz artykuł dowiesz się w jakich chorobach grubosz może ci pomóc.
1
grubosz właściwości
Skaleczenia i rany
Sok tej rośliny leczy rany i skaleczenia, rozpuszcza też ropnie. Z kilku liści zrób papkę, nałóż ją na dotknięty obszar skóry i zabezpiecz bandażem. Zmieniaj opatrunek co 2-3 godzin.

Opryszczka
Jej sok wyleczy również z opryszczki. Wystarczy odrobinę soku nanośić na opryszczkę co 30 minut.

Ból gardła
Z bólem gardła i migdałków można się rozprawić z pomocą grubosza. Weź dziesięć liści grubosza i wyciśnij z nich sok. Następnie wymieszaj sok z 200ml ciepłej wody. Powstałą miksturą płucz gardło co 3-4 godziny.
2
Wrzody żołądka
Wrzody żołądka i dwunastnicy także można leczyć drzewkiem szczęścia. W celu wyeliminowania tej choroby, trzeba zjeść rano na godzinę przed posiłkiem dwa liście grubosza, żując je powoli.

Zapalenie stawów
Liście grubosza pomogą poradzić sobie z zapaleniem stawów. Gotujemy 15 liści grubosza, z których następnie wyciskamy sok. Sok ten należy wsmarować w bolące stawy przed snem.

Ugryzienia owadów
Sok ten również doskonale łagodzi swędzenie i podrażnienie po ukąszeniu owadów. Miejsce ukąszenia należy smarować do 6 razy dziennie.
3
Żylaki
Tym, którzy cierpią z powodu żylaków, grubosz również może przynieść pomoc. Dwadzieścia liści grubosza umyj i zmiel w maszynce do mięsa. Otrzymaną mieszaninę umieść w szklanej butelce i zalej 250g wódki. Odstaw w ciemne miejsce na 10 dni, a następnie przecedź. Każdej nocy, przed snem wetrzyj miksturę w miejsca żylaków, aż do całkowitego wchłonięcia mieszanki. Miksturę powinno stosować się trzy razy w roku przez miesiąc.

Choroby nerek
W chorobach zapalnych nerek, bardzo skuteczny jest napar z liści grubosza. Potrzebne ci będzie 5 liści oraz 200ml gorącej wody. Zalej liście wodą i zostaw do zaparzenia na godzinę. Następnie przecedź i bierz jedną łyżkę naparu na 15 minut przed posiłkiem trzy razy dziennie.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

babcia
06.03.2020
a czy pomoze na rzs
Sylwia
06.03.2020
Super informacje. Wiele można się dowiedzieć.
Wioletta
05.03.2020
Grubosza mam od zawsze w domu, raz nawet było to ogromne drzewko sięgające ogromnych rozmiarów (80 cm średnica korony i 1 metra wysokości ) :) ( oddałam do kościoła z braku miejsca w domu :)