plamy z kawy

Jak usunąć plamy z kawy z kanapy i dywanu?

katja - specjalista Tipy.pl
plamy z kawy
1 z 4
Kawa. Większość z nas nie wyobraża sobie życia bez niej. Ale nie darzymy jej już taką miłością, gdy przypadkowo wyleje się pozostawiając brzydką brązową plamę na naszym ulubionym kremowym dywanie lub beżowej sofie. Co wtedy robić? Czy jest jeszcze szansa na uratowanie naszych ulubionych mebli i dodatków? Oczywiście, że tak. Wystarczy zastosować ten domowy sposób.
1
Najważniejsze jest natychmiastowe działanie. Im dłużej kawa będzie mieć kontakt z dywanem lub tapicerką, tym trudniej będzie ją potem usunąć. Dlatego natychmiast połóż na plamie ręczniki papierowe, żeby wchłonęły maksymalnie dużo płynu. Dociskaj je delikatnie, ale nie pocieraj nimi plamy. W przeciwnym razie wsiąknie ona głębiej we włókna dywanu lub w materac.
2
czyszczenie dywanu
Drugi krok wymaga zastosowania zwilżonej zimną wodą gąbki. Nie stosuj gorącej wody, ponieważ utrwali ona plamę. Lekko dociskaj mokrą gąbkę do plamy i natychmiast osuszaj ją papierowym ręcznikiem. Jeśli plama wciąż nie znika, zrób co następuje:
Zmieszaj 1/4 łyżeczki płynu do mycia naczyń z 1 szklanką letniej wody. Zwilż w roztworze gąbkę i dociskaj (nie wcieraj) nią plamę. Jeśli dywan jest zrobiony z naturalnych włókien jak wełna czy sizal, najpierw sprawdź na niewidocznym obszarze, czy płyn nie uszkodzi go. Pozostaw roztwór na plamie przez około 10 minut. Po tym czasie osusz ją papierowymi ręcznikami.
3
plamy na dywanie
Teraz zmieszaj 1/3 szklanki octu z 2/3 szklanki wody. Ponownie zwilż plamę, dociskając namoczoną w roztworze gąbkę, ale nie pocierając powierzchni plamy. Pozostaw roztwór na plamie przez 10 minut.
Zmyj go czystą gąbką namoczoną w wodzie. Dociskaj ją lekko, ale nie pocieraj. Papierowymi ręcznikami całkowicie osusz powierzchnię dywanu/tapicerki. Możesz położyć na niej kilka papierowych ręczników i pozostawić na noc. Rano dywan będzie suchy, a po plamie nie zostanie ani śladu.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

aniaaa
28.12.2018
Ostatnio miałam problem z dywanem i plamą po kawie. Ale jakimś sposobem udało się ją usunąć, także kamień mi spadł z serca bo to nowiuśki dywan był.