nawilżanie powietrza

Jak zrobić domowy nawilżacz powietrza na kaloryfer?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
nawilżanie powietrza
1 z 4
Od początku sezonu grzewczego, wszyscy musimy zmierzyć się z problemem suchego powietrza w mieszkaniu. Niektórzy martwią się, że coraz trudniej oddychać, podczas gdy inni martwią się o rośliny, które stale potrzebują wilgoci. Wdychając suche powietrze stajemy się bardziej podatni na infekcje. Sezon grzewczy rozpoczął się, więc skorzystaj z naszej rady i zrób domowej roboty nawilżacz powietrza.
1
nawilżanie powietrza w mieszkaniu
Przedmioty, które będą ci potrzebne do zrobienia nawilżacza: plastikowa butelka, taśma klejąca oraz długa gaza. Po środku butelki wycinamy otwór o długości 10cm i szerokości 4-5cm. Butelkę przyklejamy za pomocą taśmy do poziomej rury, doprowadzającej wodę do kaloryfera. Butelka nie powinna przylegać ściśle do rury, powinna znaleźć się w pewnej odległości od rury.
2
domowy nawilżacz powietrza
Bierzemy długi pasek gazy, do jednego metra długości. Gazą oplatamy rurę kaloryfera. Oplatamy rurę tak, a by środek gazy znalazł się wewnątrz otworu w butelce, wsuwamy gazę do środka butelki i drugim końcem gazy oplatamy rurę. Jeśli nie mamy tak długiej gazy można wykorzystać dwie gazy, których jeden z końców po oplątaniu nią rury wkładamy do otworu w butelce.
3
powietrze nawilżanie
Do butelki wlewamy wodę i nasz nawilżacz jest gotowy. Sprawdzaj czy w butelce jest woda i czy knot z gazy jest w niej zanurzony. Upewnij się również, czy końce gazy nie zsunęły się z rury. Przez co woda może kapać na podłogę. Ten nawilżacz ma wiele zalet: nie wymaga nakładu materiałów i można go łatwo wymienić w razie uszkodzenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

ogień
regulacja okien
Jak zmniejszyć koszty ogrzewania?

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bat-na-glupote
14.11.2016
Idiotyzmy jakiegos "majsterkowicza" na siłę! Gaza bardzo szybko zgnije i będzie smierdzieć. A NORMALNY CERAMICZNY nawilżacz do zawieszenia kosztuje raptem kilkanaście złotych. To samo zresztą robi zwykły plastikowy pojemnik z wodą na parapecie.
miras
09.11.2016
ma 1 podstawową wadę- moja rura z kaloryfera ma...cm - a właściwie to wcale jej nie ma, tylko kolanko, ok. 5cm i zawór!