świeżość jaj

Jak sprawdzić świeżość jajka?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
świeżość jaj
1 z 4
Jajka to uniwersalny składnik wielu różnych potraw. Głównym kryterium oceny jajka jest oczywiście ich świeżość. Każdemu zdarzyło się dodać do potrawy nieświeże jajko. Ale jak sprawdzić czy jajko jest świeże? Oto prosty sposób.
1
jaja sprawdzanie
Jak sprawdzić świeżość jaj? Będziesz potrzebować: głęboką miskę, zimną wodę i jajka. Włóż jajka do misy i zalej je wodą tak, by woda zakryła jajka.
2
Jajka, które unoszą się na powierzchni wody, powinny być wyrzucone od razu. Te będące na dole, ustawione pionowo w wodzie, nie są tak świeże, lecz nadal nadają się do spożycia. Najświeższe jajko będzie leżeć na dnie miski w pozycji poziomej.
3
Gdy komórka jajowa nie jest pierwszej świeżości traci wilgoć. Napełnia się powietrzem i zaczyna pływać po powierzchni wody. Ten prosty sposób może kiedyś uratować cię przed zjedzeniem nieświeżego jaja.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

mleko
Mozzarella
żółty ser

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

tymoćka
01.12.2016
Kupione w pewnym sklepiku osiedlowym pływały wierzchem.
joone
01.12.2016
Ciekawe jak mam wnieść miskę z wodą do sklepu
Antek
01.12.2016
Sposób może dobry tylko jak przekonać panią w Biedronce, że z michą pełna wody to ja idę świeżość jaj sprawdzać. Poproszę o sposób, który nie wymaga dodatkowego wyposażenia.
jaj-fan
01.12.2016
Badanie jaj na okoliczność jich świeżości to jest przełomowe odkrycie stulecia ba, nawet tysionclecia istnienia świata ba, nawet galaktyki.
Kryza
01.12.2016
Specjalisto: A jak sprawdzić, czy jajko było używane?