schronisko dla zwierząt

Jak zostać wolontariuszem w schronisku?
MariuszOMariuszO - specjalista Tipy.pl

Jeżeli kochasz zwierzaki i chcesz im pomagać możesz zostać wolontariuszem w lokalnym schronisku. Pamiętaj jednak, że jest to odpowiedzialna i trudna praca, ponieważ do schroniska trafiają zwykle skrzywdzone zwierzęta, które bywają nieufne lub agresywne. Jeżeli po mimo trudności zdecydujesz się na wolontariat w schronisku dla zwierząt poniżej znajdziesz kilka informacji jak zostać wolontariuszem i jakie musisz spełniać warunki.
1
Schroniska dla zwierząt często organizują spotkania dla osób chętnych na wolontariat, rozglądaj się, więc po mieście, być może znajdziesz informację o takim spotkaniu na słupie ogłoszeniowym lub w lokalnej gazecie. Wystarczy wtedy, że przyjdziesz w wyznaczonym terminie.
2
Jeżeli nie znajdziesz żadnego ogłoszenia o spotkaniu wybierz się do schroniska. Dowiesz się tam czy potrzebują kogoś do pomocy, jeżeli tak zgłoś swoją gotowość do podjęcia pracy. Jeżeli nikt nie będzie im potrzebny zostaw swoje namiary, gdy zwolni się miejsce będą mogli od razu zadzwonić do ciebie.
3
Wolontariuszem do pomocy przy zwierzętach w schronisku można zostać od 16 roku życia za zgodą rodziców. Rodzic musi przyjechać z dzieckiem do schroniska i wypełnić formularz zgody, lub napisać zgodę własnymi słowami. Coraz częściej słyszy się jednak, że schroniska wymagają od wolontariuszy ukończonych 18 lat, ma to głównie związek z większą odpowiedzialnością i rozwagą, która przydaje się w tej ciężkiej pracy.
4
Nie oznacza to jednak, że młodsi wolontariusze nie są potrzebni. Schroniska przyjmują do pomocy od 12 roku życia, za zgodą rodziców. Młodzi wolontariusze nie zajmują się jednak bezpośrednio zwierzętami. Ich zadaniem jest np. robienie zdjęć zwierzakom, zamieszczanie ich na ulotkach, roznoszenie ulotek, pomoc w znalezieniu nowego domu dla psów i kotów. Najczęściej dzieci właśnie organizują w szkołach zbiórki pieniędzy, karmy, koców, misek tak bardzo potrzebnych w schroniskach.
5
Niepisanym warunkiem podjęcia pracy w schronisku jest pełne zaangażowanie i dyspozycyjność. Aby sprawdzić twoje podejście do wolontariatu przed przyjęciem do schroniska ktoś przeprowadzi z tobą rozmowę kwalifikacyjną. Wszyscy muszą liczyć się z tym, że jeżeli np. po pół roku znudzi ci się to zajęcie lub z innych przyczyn będziesz zmuszony odejdziesz to w schronisku zostaną zwierzaki, które odczują, że ktoś je porzucił.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Kiwolda
13.05.2014
Ja jestem wolontariuszem w schronisku Cichy Kąt to wspaniałe ale trudne zajęcie. jednym słowem było warto
-ja-12
13.03.2013
u mnie w mieście jest tak ,że przyjmują od 12 llat za zgodą rodzica .Ja z koleżankami planowałyśmy od wiosny iść na wolontariat do schroniska Cztery łapy " w szczytnie ... trzymam kciuki
Ktoś
07.03.2012
Aktualnie ubiegam się o "pracę " w jednym ze schronisk w moim mieście...Mam nadzieje że się uda,bo jeżeli tak to wykorzystam to i w podzięce nie zawiodę ani pracowników ani zwierząt...
kala
17.02.2012
ja bardzo chcę byc wolontariuszka,tylko ze w moim miescie nie ma schroniska..ale jakos sb poradze
gosiasuper
15.02.2012
ja mam tak że schronisko jest w innum mieście co mam zrobić jak mam 12 lat to już moge być wolontariuszką bo bardzo chce pomuszcie prosze
Iza
15.01.2012
Chciałabym zostać wolontariuszem w wakacje, a w roku szkolnym w weekendy. Nie wiem czy tak można bo takie zwierzęta bardzo przywiązują się do ludzi... Poradzicie?
maja
30.12.2011
Minus tego jest to że od 14 lat więc muszę jeszcze czekać rok:(
ferris85
10.11.2011
Wolontariat w jakiejkolwiek formie to świetna sprawa, fajnie, że się o tym mówi :D
domi..
18.07.2011
Ja jestem wolontariuszką od 2 lat.;)
siwa
08.04.2011
mam 12 lat i nie wiem czy mogę zostać wolontariuszem a bardzo bym chciała.