woda z ananasem

Dlaczego powinniśmy pić szklankę wody z ananasem dziennie?

grzes_s - specjalista Tipy.pl
woda z ananasem
1 z 5
Ananas jest zdrowym i wartościowym owocem. Chyba nie trzeba do tego nikogo przekonywać. Jednak według medycyny ajurwedyjskiej, oprócz zjadania ananasa, powinniśmy również wypijać szklankę wody z dodatkiem ananasa, codziennie na pusty żołądek. Jakie korzyści możemy osiągnąć z takiej praktyki? Jest ich sporo.
1
anansa na zdrowie
Zwalcza stany zapalne
Ananas jest doskonałym źródłem bromelainy. Jest to enzym o właściwościach przeciwzapalnych, które wspomaga nasz organizm w pozbywaniu się toksyn, które magazynują się w tkankach i narządach. Regularne spożywanie ananasa może pomóc w leczeniu łagodnych postaci reumatoidalnego zapalenia stawów, a także związanych ze sportem urazów. Łagodząc stany zapalne zmniejsza również odczucie bólu. .

Wspomaga odchudzanie
Włóknista budowa ananasa sprawia, że jego trawienie trwa o wiele dłużej, a więc uczucie sytości potrwa dłużej. Ananas jest zalecany jako przekąska dla tych, którzy dbają o swoją dietę lub walczą z nadprogramowymi kilogramami. Również tiaminy, znajdujące się w świeżych owocach zwiększają tempo metabolizmu, co również przyspiesza zrzucanie nadwagi.
2
woda z ananasem
Oczyszcza organizm z pasożytów
Pamiętasz bromelainę? Oprócz tego, że jest to enzym o działaniu przeciwzapalnym, jest skutecznym środkiem przeciw pasożytom. Podawaj więc jak najczęściej ananasa swoim dzieciom, które narażone są na zakażenia. Niektórzy naukowcy twierdzą, że ananas w ciągu trzech dni może zabić pasożyty, które zaatakowały nasz organizm (takie jak tasiemce, glista ludzka i tym podobne).

Wspomaga tarczycę
Wraz z bromelainą, w świeżych owocach ananasa możemy znaleźć sporą dawkę jodu. Ten pierwiastek jest niezbędny do prawidłowej pracy tarczycy. Jod wspomaga również leczenie niektórych chorób autoimmunologicznych, co zmniejsza objawy zapalenia tarczycy.
3
woda z ananasem
Równoważy poziom elektrolitów
Ananas jest bogaty w potas. Ten z kolei pomaga naszemu organizmowi utrzymać równowagę elektrolityczną, co jest niezwykle ważne, aby zachować zdrowie i kondycję. Prawidłowy poziom elektrolitów może zapobiec skurczom mięśni i innym dolegliwościom.

Wspomaga trawienie
Kolejny przykład na to, że bromelanina jest bardzo ważnym enzymem dla zdrowia. Białka mogą być o wiele wydajniej trawione za pomocą właśnie bromelainy. Zaserwuj więc sobie ananasowy deser po ciężkich posiłkach, a po chwili poczujesz ulgę.
4
zalety ananasa
Zapewnia zdrowie jamy ustnej
Badania wykazały, że właśnie bromelaina może działać jako naturalny środek do usuwania plam i odbarwień na zębach. Pomaga również pozbyć się płytki nazębnej i zachować odpowiednie pH jamy ustnej. Bakterie powodujące próchnicę nie mają szans w starciu z tak silnym przeciwnikiem. Co więcej, ananas pomoże wyleczyć stany zapalne dziąseł.

Wspomaga wzrok
Beta-karoten oraz witamina A znajdujące się w dużej ilości w świeżym ananasie ważne są dla zachowania prawidłowego wzroku. Już trzy porcje ananasa dziennie mogą zmniejszyć ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej związane z naszym wiekiem, a to jest główną przyczyną utraty wzroku u osób starszych.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Jak zrobić mleko kurkumowe na przeziębienia?
medycyna indyjska
ajurweda

Komentarze (5)

* Pola wymagane

ECHODNIA
24.11.2016
co się stanie?
...dostaniesz sraczki...
goldenrose
24.11.2016
Ja codziennie zaczynam dzień od wypicia szklanki wody z cytryną. Stosuje dietę Sandruni, schudłam 8 kg. Bardzo lubię ananas i inne owoce. Często sięgam po owoce zamiast słodyczy.
Jaśko
24.11.2016
No i sperma po zjedzeniu ananasa smakuje lepiej :).
rrrrrrrrrrrrrrrr
24.11.2016
codziennie pij to, codziennie pij tamto. Droga interio ja już tego nie mieszczę! Tak dużo przepisów daliście, że trzeba pić i jeść koniecznie, że brzuch mi pęka! A zamiast chudnąć to tylko tyję! Chyba skończy się to pozwem
odpowiadam
24.11.2016
Co się stanie ..??? BĘDZIESZ MIEĆ DUŻO SZKLANEK DO MYCIA !!!