e-book

Jak pisać ebooki?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

E-booki są doskonałym narzędziem marketingowym, którego potencjał powoli zaczynają doceniać właściciele serwisów internetowych. Pisanie e-booka może być bardzo satysfakcjonującym zajęciem, które nie tylko pozwala podzielić się swoją wiedzą z klientami i zbudować wśród nich autorytet, ale przede wszystkim przekłada się na wzrost ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie – wzrost sprzedaży. Oto na co trzeba zwrócić uwagę pisząc e-booka:
1

Przeprowadź analizę słów kluczowych (np. przy pomocy Narzędzia propozycji słów kluczowych Google). Jest ono bardzo pomocne przy wyborze konkretnego tematu, o którym chcesz pisać. Sprawdź jak dużo osób napisało już coś na ten temat. Jeśli będziesz musiał rywalizować z milionem publikacji, lepiej zdecyduj się na coś bardziej konkurencyjnego, co zwiększy twoje szanse na sprzedaż. Decydując się na określony temat warto również przejrzeć fora internetowe w celu sprawdzenia, jakich informacji poszukują klienci z twojej grupy docelowej.

2

Koncentruj się na tematach nowych i świeżych. Postaraj się, żeby informacje zawarte w twoim e-booku nie były dostępne nigdzie indziej, zadbaj o poprawność i prawdziwość pisanego tekstu.

3

Zadbaj o bogatą treść. Zrobisz wrażenie na czytelnikach, jeśli twój e-book będzie zawierał szczegółową i wyczerpującą informację na dany temat. Upewnij się, że to co napisałeś jest zwięzłe i relatywnie krótkie.

4

Postaraj się, żeby treść e-booka była łatwa do skanowania wzrokiem. Podziel tekst na sekcje, rozdziały lub kroki w zależności od tego o czym piszesz. Stwórz stronę tytułową i spis treści.

5

Zadbaj o język. Pisz w sposób profesjonalny, ale jednocześnie zrozumiały dla twoich czytelników. Zastanów się nad swoją grupą docelową i dobierz język w zależności od wieku, wykształcenia i preferencji czytelników.

6

Zdjęcia umieść co najwyżej na stronie tytułowej. Większość ludzi drukuje e-booki zanim je przeczyta, dlatego postaraj się ograniczyć do ilustracji obrazujących opisywaną treść, rezygnując z kolorowych zdjęć wysokiej rozdzielczości.

7

Dokument utwórz w formacie .pdf, ponieważ tylko ten format jest standardem jeśli chodzi o dokumenty elektroniczne w sieci.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

mirachach
11.01.2012
Artykuł ciekawy poruszający ważne kwestie istotne podczas tworzenia e-publikacji. Dodała bym od siebie, że najlepiej jest pisać e-booka na temat czegoś na czym się znasz w czym jesteś naprawdę specjalistą wtedy pisanie stanie się prawdziwą przyjemnością. Nic tak nie nakręca jak pisanie o własnej pasji. Ponadto zauważyć chciałabym, że e-booka za pomocą darmowego spikera można w dość prosty sposób zamienić na audiobooka i rozpowszechniać go również w tej postaci.