parkowanie zimą

Jak parkować zimą?
MatMat - specjalista Tipy.pl

Zimą musimy szczególnie uważać na to gdzie zostawiamy auto. W zależności od wyboru miejsca nad ranem możemy zastać auto praktycznie gotowe do jazdy lub z pozamarzanymi szybami, zamkami, drzwiami lub w zaspie śniegu. Zwykle jednak rano liczy się czas zatem musimy jak najszybciej przygotować auto do drogi. Jak się do tego przygotować? Oczywiście pierwsze kroki musisz podjąć wieczorem podczas parkowania samochodu. Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek dotyczących zostawiania auta na noc na dworze.
1
Zostawiaj samochód zaparkowany przodem do kierunku jazdy. Będzie ci łatwiej wyjechać rano.
2
Nie zaciągaj w zimie (w szczególności na noc) hamulca ręcznego ponieważ może przymarznąć.
3
Parkuj w miejscu osłoniętym od wiatru (wśród drzew, pomiędzy innymi samochodami - najlepiej większymi od twojego, pomiędzy budynkami itp). Dzięki temu samochód będzie mniej ośnieżony i oblodzony.
4
Jeśli na parkingu istnieje miejsce wolne od śniegu to zaparkuj na nim (ważne, aby koła stały na miejscu nieośnieżonym i nieoblodzonym).
5
Pamiętaj o tym, aby na noc odchylić wycieraczki. Zapobiegnie to ich przymarznięciu i przedłuży ich żywotność.
6
W zimie dobrze jest również pamiętać, aby zostawić na zewnątrz samochodu szczotkę i skrobaczkę (możesz położyć je pod samochodem lub na kole). Dzięki temu nie będziesz musiał otwierać drzwi samochodu co spowodowałoby przedostanie się znacznej ilości śniegu do środka).
7
Nigdy nie zostawiaj w samochodzie odmrażacza do zamku (wiele osób tak robi). Jeśli zamki zamarzną dobrze będzie, jeśli będziesz mieć odmrażacz przy sobie. Dlatego dobrym nawykiem jest noszenie go w torbie czy kieszeni płaszcza.
8
zamarznięte auta
Mieszkasz nad morzem? Jeśli tak, to powinieneś z pewnością już wiedzieć, że nie należy zostawiać auta zimą niedaleko brzegu. Duża wilgotność oraz drobinki rozbryzgującej się wody zamienią twój samochód w sopel lodu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane