Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Sekrety urodowe, które powinna znać każda kobieta

Sekrety urodowe, które powinna znać każda kobieta

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Większość ludzi wie, jak dbać o swoją skórę, włosy i paznokcie. Albo tylko im się tak wydaje. Oznacza to, że możemy wiedzieć, co robić, ale nie wiemy do końca, jak to zrobić. Albo, jak to zrobić prawidłowo. Nadszedł więc czas, aby dowiedzieć się jak tak na prawdę powinna wyglądać nasza pielęgnacja urody. Poznaj więc sekrety pielęgnacji urody, które powinna znać każda kobieta.
1
mycie twarzy
Dobierasz niewłaściwy żel do mycia twarzy
Oczyszczanie skóry jest obowiązkowym rytuałem każdego dnia. Nawet zdrowa skóra może zostać jednak podrażniona, przez użycie nieodpowiednich kosmetyków. A co dopiero skóra wrażliwa czy przesuszona? Dlatego tak ważne jest aby dobrać odpowiedni kosmetyk do mycia skóry twarzy. Taki, który nie tylko delikatnie, lecz skutecznie będzie rozpuszczał brud i sebum zgromadzone na powierzchni skóry. Wybieraj kosmetyki bez dodatku alkoholu, olejków eterycznych, Unikaj także produktów z dużą zawartością barwników i środków zapachowych, które mogą zapychać pory w skórze.

Nie bój się peelingu
Widząc rozświetloną, doskonałą cerę swojej koleżanki zastanawiasz się dlaczego ty nie możesz mieć doskonałej cery. Twoja skóra jest matowa, pozbawiona blasku. Jednak nie musi tak być. Oczywiście ważną rolę odgrywają tu genetyczne skłonności. Ale i genetyce można pomóc. Regularny, ale delikatny peeling skóry pomoże uzyskać rozpromienioną i zdrową skórę. Usuwając martwy zrogowaciały naskórek, nie tylko robisz miejsce na nowe, zdrowe komórki, ale także umożliwiasz twojemu kremowi głębsze wniknięcie do skóry, a to oznacza lepsze nawilżenie i odżywienie. Skonsultuj się z kosmetyczką, aby dobrać odpowiednią metodę peelingu dla ciebie. Peeling mechaniczny (ścierające drobinki) nie nadaje się do cery wrażliwej i skłonnej do przesuszania. Z kolei peelingi enzymatyczne i chemiczne powinny być wykonywane jedynie przez wykwalifikowane osoby.
2
pielęgnacja stop
Retinoidy najlepiej zadbają o skórę dojrzałą
Retinoidy lub inaczej retinol to pochodna witaminy A. Pomagają zarówno zredukować trądzik jak i spłycić pierwsze zmarszczki. Sekretem skuteczności jest tu to, że dodatek substancji czynnej na przykład do kremu, działa odbudowująco zarówno na naskórek jak i skórę właściwą, złuszczając martwe komórki naskórka i zwiększając produkcję kolagenu i kwasu hialuronowego. Ale retinoidy również mają inne działanie: zwiększają wrażliwość skóry na promienie słoneczne. Dla optymalnych korzyści, najlepiej stosować je w nocy.

Jak zadbać o dłonie i stopy
Chcesz, aby twoje stopy i dłonie były zadbane i nawilżone? Przede wszystkim zacznij od usuwania skórek wokół paznokci. Przerośnięte skórki nie wyglądają estetycznie. Dlatego mocz dłonie przez 15 minut w ciepłej wodzie z dodatkiem niewielkiej ilości płynu do kąpieli. Po tym czasie możesz odsunąć skórki drewnianą szpatułką (jeżeli nie są zbyt przerośnięte) lub ostrożnie wyciąć je nożyczkami do skórek.

Co ze stopami? Jeżeli są suche, pięty popękane i bolesne, to samo usuwanie zrogowaciałego naskórka nie pomoże. Zacznij podobnie jak w przypadku dłoni od wymoczenia stóp w ciepłej wodzie. Pumeksem dokładnie zetrzyj zrogowaciały naskórek, a na koniec wytrzyj je miękkim ręcznikiem, nałóż grubą warstwę wazeliny lub maści z witaminą A i załóż ciepłe skarpety. Rano stopy będą jak nowe, skóra będzie nawilżona i miękka.
3
pielęgnacja włosów
Jak prawidłowo nałożyć odżywkę do włosów
Odżywka do włosów jest ważną częścią ich pielęgnacji. Jeżeli włosy są suche i osłabione, to właśnie odżywka może je uratować i pomóc odbudować. Zamiast standardowych odżywek, możesz również zastosować olejki. Mogą to być olejki stosowane w kuchni, na przykład oliwa z oliwek, olejek kokosowy czy z pestek winogron. Bez względu na to czego używasz, upewnij się, że robisz to prawidłowo. Nigdy nie nakładaj odżywki czy olejku na całe włosy. Zacznij od końcówek i kieruj się ku górze, do mniej więcej połowy długości włosów. W przeciwnym wypadku możesz je przeciążyć i sprawić, że będą się zbyt szybko przetłuszczać.

Nieprawidłowe płukanie włosów
Włosy pielęgnujemy myjąc je regularnie i odżywiając. Jednak szampony często są przez nas nadużywane. Nie przestrzegamy zaleceń na opakowaniach, ponieważ wydaje nam się, że im więcej produktu zastosujemy, tym czystsze włosy uzyskamy. Niestety nie przykładamy się zbyt dobrze do płukania włosów. W ten sposób resztki niespłukanych kosmetyków osadzają się na skórze głowy powodując jej przesuszenie lub powstanie łupieżu. A wystarczy dostosować ilość szamponu do wymagań naszych włosów i odpowiednio spłukać je po myciu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Twoje stopy nie są gotowe na przywitanie cieplejszych dni? Po długich zimowych i jesiennych miesiącach, spędzonych w...
Jak zrobić bananową maseczkę na stopy?
Twoje stopy nie są gotowe na przywitanie cieplejszych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt