parowanie szyb w aucie

Jak zapobiegać parowaniu szyb w samochodzie?

Patryk87 - specjalista Tipy.pl
parowanie szyb w aucie
1 z 5
Zwykle, jeśli szyby w twoim aucie zaczynają parować zawsze znajdzie się jakaś osoba, która chętnie wytrze je swoimi tłustymi rękami. Oczywiście nie jest to najlepsze rozwiązanie na parujące szyby. Szmatka z bawełny czy mikrofibry działa dobrze, jednak ty chciałbyś z pewnością, aby szyby po prostu przestały parować? Nieustannie parujące szyby są niezwykle męczące - w szczególności w zimie, kiedy para zamarza a jej usunięcie nie jest już takie proste.
1
sposoby na parujące szyby w samochodzie - krok 1
Filtr pyłkowy

Jeśli szyby ci parują pierwsze co musisz zrobić to wymienić filtr pyłkowy, który może być już zatkany. Jeśli filtr jest nowy sprawdź czy jest dobrze zamontowany - musi być zamontowany z obiegiem powietrza.

Wilgoć w samochodzie

Jednym z powodów parowania szyb w samochodzie jest wilgoć. Wysusz dokładnie tapicerki oraz wymień dywaniki na plastikowe (zwłaszcza w zimie, kiedy do samochodu wchodzi się w mokrych butach).

2
Obieg wewnętrzny

Parowanie szyb może być spowodowane dłuższą jazdą na obiegu wewnętrznym. W sytuacji gdy szyby zaczynają parować warto zatem przełączyć obieg na zewnętrzny.

Nagrzewnica

Przyczyną parowania szyb w samochodzie może być również uszkodzenie radiatora nagrzewnicy (usterki nagrzewnicy często są spowodowane niskimi temperaturami). Na początek możesz dolać środek uszczelniający do układu chłodzenia. Jeśli to nie pomoże udaj się do mechanika.

3
Sól kuchenna

Z bawełnianej chustki na głowę zrób kieszonkę do której nasyp zwykłej soli kuchennej. Chustkę zaszyj. Przecieraj nią szyby w samochodzie raz w miesiącu.

Pianka do golenia

Spryskaj szybę pianką do golenia (musi być pianka a nie np. żel do golenia) po czym wytrzyj ją czystą ściereczką. Powtarzaj tę czynność raz w tygodniu.

Mydło w płynie

Na czystą i suchą ściereczkę nałóż nieco mydła w płynie i wetrzyj je dokładnie w szyby samochodu.

4
Szampon do włosów

Na parujące szyby w samochodzie dobrym sposobem jest również dokładne wtarcie w nie szamponu do włosów.

Alkohol metylowy + gliceryna

Zmieszaj pół szklanki gliceryny z połową szklanki alkoholu metylowego w buteleczce ze spryskiwaczem. Spryskaj tą mieszanką szyby (jednak nie za dużo) po czym wytrzyj szyby do czysta ręcznikiem papierowym (najlepiej karbowanym) lub jeśli nie masz takiego pod ręką - zwykłą gazetą.

Ziemniak lub cebula

Wśród popularnych sposobów na parujące szyby jest również potarcie ich ziemniakiem lub cebulą. Przetnij ziemniaka (cebulę) na pół i dokładnie wysmaruj jego sokiem szyby po czym dokładnie wytrzyj.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Boczne lusterko w samochodzie
Jazda samochodem zimą
awaria systemu abs

Podobne porady

Komentarze (83)

* Pola wymagane

Spawacz
02.11.2016
Polecam pianke do golenia. Rozetrzec po szybie i za kilka minut wytrzec do sucha recznikiem papierowym Dziala
Piżmak
01.11.2016
Jeżeli jest para to znaczy, że filtr do wymiany. I powinno pomóc. Jeżeli chodzi np. szyby w aucie to warto pomyśleć o powłoce hydrofobowej na okres jesienno-zimowy. Świetna opcja!
Monika
18.01.2016
Najwiecej wypowiadajat sie osoby ktore nie maja zielonego pojecia o problemie. Ja np taki mam i wyobraźcie sobie ze klima nje pomaga. Szyby caly czas sa zaparowane, po dokladnym wyczyszczeniu chwila jest dobrze i później od nowa to samo. Jakk nie wiecie to nie gadajcie bo madrzyc sie to kazdy potrafi.
jaro
18.11.2014
nie rozumiem problemu, przecież chodzi o to , żeby szyby parowały, znaczy były suche, znaczy przejrzyste... ?
jan
18.11.2014
włączamy i klime i mamy czyste szyby o czym szanowny redaktorek zapomnial,klima to nie tylko chłód w lato,ale własnie w takie dni jak teraz odparowywanie szyb,ci ktorzy nie maja klimy moga sobie kupic pochlaniacze wilgoci,ktore mozna nabyc nawet w biedronce
can
18.11.2014
rada kupic porzadny samochod a nie jezdzic trupami skladakami.
zwykly sznurek
18.11.2014
Wystarczy wlaszyc na chwile klime i po klopocie a szyby paruja bo np nasze cialo jest spocone kurtka mokra i paruje
osuszacz samochodowy
18.11.2014
Dyle sposobów, a może by tak zastosować osuszacz samochodowy, kosztuje grosze a w moim przypadku pomógł. Z moich obserwacji wilgoci w samochodzie nie da się uniknąć, jest w wydychanym powietrzu. Nie wspominając już o zimie kiedy na butach wnosi się śnieg do samochodu. Smarowanie szyb czymkolwiek to rozwiązanie na krótką metę, a już smarowanie szyb cebulą no sorry
ssd
18.11.2014
Nie lepiej wyposażyć się w samochód z ogrzewaniem przedniej szyby i fucnkcją klimatyzacji nawiewu na szyby?
karpiu
18.11.2014
oddychaj przez nos :D