przyjaciele

Jak zdobyć przyjaciół?

haniahania - specjalista Tipy.pl
W byciu wolnym strzelcem są pewne zalety. Ma się mnóstwo czasu na swoje zainteresowania, rozmyślania, czytanie książek, pisanie wierszy i inne formy aktywności twórczej. Jeśli jednak masz już dosyć samotności i rozmów z samym sobą, rozejrzyj się czy w twojej okolicy nie ma ludzi o podobnych do ciebie zainteresowaniach i poglądach. Wiele osób cierpi z powodu samotności i pragnie zdobyć przyjaciół. Rozważ kilka rad, które tu przedstawię, a już wkrótce uda ci się nawiązać silne, długotrwałe przyjaźnie.
1
Spędzaj więcej czasu wśród innych ludzi. Jeśli chcesz mieć przyjaciół musisz najpierw znaleźć się w miejscach, w których możesz ich spotkać. Nikt nowy nie zapuka do twoich drzwi, gdy ty będziesz oglądać ulubiony serial w telewizji. Dołącz do klubów lub organizacji zrzeszających ludzi o zainteresowaniach podobnych do twoich. Wspólne zainteresowania pozwolą łatwiej nawiązać rozmowę, choć w praktyce częściej zdarza się, że przyjaciółmi zostają ludzie nie mający ze sobą nic wspólnego.
2
Korzystaj z serwisów społecznościowych takich jak Nasza-Klasa czy Facebook, a także z komunikatorów internetowych i chatów. Pamiętaj jednak, żeby nie ograniczać przyjaźni tylko do sieci. Wychodź z domu, spotykaj się z ludźmi i nawiązuj nie tylko przyjaźnie wirtualne, ale przede wszystkim realne.
3
Jeśli lubisz uprawiać sport, dołącz do drużyny sportowej i dziel się z innymi twoją pasją. Jeśli z natury lubisz nieść pomoc potrzebującym, zostań wolontariuszem w jakiejś organizacji, a na pewno spotkasz tam ludzi o poglądach takich jak twoje.
4
Rozmawiaj z ludźmi. Nawet jeśli dołączysz do wszystkich klubów i organizacji w twoim mieście, nie zdobędziesz przyjaciół, jeśli nie będziesz się odzywać. Zagadaj do osoby, która siedzi obok ciebie w autobusie, na przerwie, w sklepie. Nie bądź wybredny. Większość z tych rozmów prawdopodobnie skończy się niczym, ale im więcej ich przeprowadzisz, tym łatwiej będzie ci znaleźć kogoś, kto naprawdę zostanie twoim przyjacielem.

Gdy rozmawiasz z innymi zawsze utrzymuj kontakt wzrokowy i uśmiechaj się. Rozmowę możesz zacząć na wiele sposobów:

- standardowo od pogody: np. „No dzisiaj przynajmniej nie pada!”

- od prośby: „Czy możesz pomóc mi z tą torbą, jest strasznie ciężka”

- od komplementu: „Fajne buty. Ostatnio chciałem kupić podobne, ale nie mieli rozmiaru”.

Kontynuuj temat zadając kolejne pytania, nie bądź jednak nachalny – pozwól rozmowie przybrać naturalny tok. Jeśli narzekasz, upewnij się, że druga osoba też nie jest zadowolona z tego samego powodu, we wszystkim co mówisz staraj się znaleźć coś pozytywnego, by rozmowa mogła przybrać lekki, przyjemny ton.
5
Na koniec rozmowy przedstaw się, np. mówiąc „A tak przy okazji mam na imię.....”. Druga osoba zapewne odpowie ci tym samym. Zapamiętaj jak ma na imię.
6
Zainicjuj kolejne spotkanie. Nawet jeśli zedrzesz sobie gardło opowiadając o całym swoim życiu, donikąd to nie doprowadzi, jeśli nie będziesz miał okazji ponownie spotkać się z twoim rozmówcą. Jeśli osoba, z którą nawiązałeś rozmowę wydaje ci się sympatyczna, a w normalnych okolicznościach nie mielibyście okazji znowu się spotkać, wymień się z nią numerem telefonu, GG lub zaproś do jakiegoś miejsca, w którym moglibyście porozmawiać. Nie narzucaj się. Pamiętaj, że przyjaciół zdobywa się stopniowo, najważniejsze jest dobre poznanie siebie nawzajem i zaakceptowanie swoich zalet i wad.
7
Gdy już uda ci się nawiązać bliższą znajomość z potencjalnym przyjacielem, musisz pamiętać o kilku rzeczach, które udowodnią mu, że jesteś wart jego przyjaźni. Pamiętaj o urodzinach, imieninach, interesuj się tym, co dana osoba czuje, czym się martwi, z czego się cieszy. Bądź kimś, na kim zawsze można polegać. Staraj się być dobrym słuchaczem. Nic tak nie buduje przyjaźni, jak przekonanie drugiej osoby, że może ci się zwierzyć z najgłębiej skrywanych sekretów.
8
Pamiętaj, żeby dobierać przyjaciół z rozsądkiem. Nie szukaj popularności wśród ludzi, którzy są lubiani. Znajdź kogoś, z kim będziesz mógł dzielić radości i smutki, kogoś z kim dobrze się rozumiesz i kogo darzysz szczerą sympatią.
9
Naucz się bawić! Nie musisz być duszą towarzystwa, żeby być lubianym. Zachowaj pozytywny i przyjacielski stosunek do innych, nie bój się śmiać, żartować i rozmawiać z ludźmi. Postaraj się, żeby inni w twoim towarzystwie czuli się dobrze i swobodnie.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

pocieszanie przyjaciółki
Przyjaźń
Przyjaciółki

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane