zielona herbata

Jak parzyć zieloną herbatę?

JoasiaJoasia - specjalista Tipy.pl
Odpowiednio zaparzona filiżanka zielonej herbaty jest smakowitym i zdrowym sposobem na chwilę relaksu. Co więcej, właściwości zielonej herbaty bardzo korzystnie wpływają na zdrowie. Żeby w pełni cieszyć się smakiem herbaty, zaparz ją według następującej procedury:
1

Woda. Żeby poprawić smak herbaty najlepiej używać wody filtrowanej, nie jest to jednak wymóg konieczny. Wodę należy podgrzać w czajniku.

2

Temperatura. Najbardziej istotnym elementem podczas parzenia zielonej herbaty jest temperatura wody. Wody nie można dopuścić do wrzenia. Zielona herbata jest znacznie bardziej delikatna, niż czarna, a jeśli woda będzie zbyt gorąca jej słodkawy smak zamieni się w gorycz. Idealna temperatura wody użytej do parzenia zdrowej i smacznej zielonej herbaty powinna zawierać się w przedziale 60-85 st. Celsjusza.

3

Zielona herbata. Możesz używać herbaty liściastej (1 kopiasta łyżeczka na 240 ml wody) i uformować z niej kulkę, którą następnie zalejesz wodą. Możesz również wrzucić herbatę luzem, ale po zaparzeniu trzeba ją będzie odcedzić. Zamiast herbaty liściastej można również używać herbat ekspresowych w torebkach.

4

Parzenie. Zielona herbata nie wymaga długiego parzenia, a nawet robi się gorzka, jeśli zbyt długo zostawisz ją w wodzie. Herbatę powinno się parzyć nie krócej niż minutę i nie dłużej niż trzy minuty. Poeksperymentuj z czasem parzenia, żeby uzyskać najbardziej odpowiedni dla ciebie smak. Na smak herbaty ma również wpływ temperatura wody. Jeśli woda jest trochę cieplejsza niż podano w kroku 2, parz herbatę trochę krócej. Zawsze najpierw wsyp herbatę, a potem zalej ją wodą. Co ważne: nie mieszaj herbaty podczas parzenia!!

5

Picie. Zielona herbata jest najlepsza, gdy nie jest niczym wzbogacana. Możesz jednak dodać do niej odrobinę miodu (choć zaparzona odpowiednio nie powinna być gorzka) lub soku z cytryny, ale nigdy nie dodawaj do niej mleka ani śmietanki. Jeśli chcesz zrobić mrożoną zieloną herbatę, zalej ciepłą wodą podwójną jej ilość i natychmiast po zaparzeniu wlej ją do szklanki wypełnionej lodem. Nie wydłużaj czasu parzenia, topiący się lód osłabi nieco smak herbaty.

Powiązane porady

zielona herbata
Herbata z mlekiem
herbata z igieł

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Kasia
10.03.2015
Ja najbardziej lubię herbatę Soti. Jest w butelce, więc bardzo wygodna i nie zawiera cukru. Czytałam, że jest z trzeciego parzenia.
sstah
16.01.2015
"Możesz używać herbaty liściastej (1 kopiasta łyżeczka na 240 ml wody) i uformować z niej kulkę, którą następnie zalejesz wodą" - nie wiem, może się nie znam albo jestem w błędzie ale herbata liściasta jest dostępna w postaci suszonej dlatego też formowanie kulki jest jak turlanie suchego gila z nosa - po jakimś czasie się rozpadnie. Raczej polecam tradycyjne parzenie. Obkurczone podczas suszenia liście pięknie się rozwiną w gorącej wodzie :-)
jwb
29.07.2011
pierwszą herbatę wylewają ze względu na to, że zawierają dużą liczbę szczawianów :)
Krzy
16.02.2011
1) pkt.2 "Wody nie można dopuścić do wrzenia"

Zamiast ryzykować z niedogotowaną wodą lepiej odczekać z 8 min aż woda ostygnie do odpowiedniej temperatury.

2)Czytałem w paru miejscach na necie że japończycy bezwzględnie wylewają pierwszo zaparzoną herbate.(ze względu na chemie przy produkcji ,czy jakoś tak)